۰ نفر

چند عادت کاری مؤثر و کارآمد

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۵:۰۰
کد خبر: 363524
چند عادت کاری مؤثر و کارآمد

اگر در دنیای کار تازه وارد باشید مطمئنا مشتاق هستید که هرچه زودتر مهارت‌ها و دانش‌تان را ارائه دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان،  با چند عادت کاری مؤثر و کارآمد می‌توانید بهره‌وری‌تان را افزوده و با مستمر و مصر بودن امکان موفقیت را افزایش دهید.

1- داوطلب‌شدن برای انجام کارها

یکی از بهترین راه‌ها برای نشان‌دادن این نکته که شما یک یادگیرنده مشتاق هستید و از کار سخت نمی‌ترسید، داوطلب‌شدن برای انجام وظایف است؛ به‌خصوص کارهایی که خواهان کمتری دارند. به‌هرحال قبل از انجام کار مهارت‌ها و دانسته‌هایتان را ارزیابی کنید تا ببینید آیا می‌توانید به‌طور متقاعد کننده‌ای از عهده امور بر‌آیید یا خیر، اگر نتیجه ارزیابی مثبت بود پیش بروید و کار را انجام دهید. ضمنا تعهدات و زمان تحویل کار را به خاطر داشته باشید. فکر نکنید فرصت زیادی برای انجام کار دارید. وقتی پروژه‌ای را شروع می‌کنید تا آخر آن را ببینید. شما به‌عنوان فردی که مشتاق انجام کار اضافی است و همچنین کسی که کار را تا پایان دنبال می‌کند، دیده شده‌اید؛ اینها نخستین عادت‌هایی است که باید درونی کنید.

2- با مردم مهربان باشید

مطمئنا همه ما این جمله را شنیده‌ایم که «با مردم بدون توجه به رتبه و درجه آنها مهربان باشید.» به‌نظر، این نکته فلسفی می‌آید اما وقتی با مردم مهربان باشید آنها راهشان را برای کمک به شما باز می‌کنند، آن‌هم در سازمانی که هرگز نمی‌دانید به چه کمک‌هایی نیاز خواهید داشت. همکاران اغلب دوست دارند با افراد مهربان و مستعد کار کنند. وقتی این عادت کاری مؤثر و کارآمد را دارید، دیگران می‌خواهند شما در گروهشان کار کنید. مهربان‌بودن با مردم یک عادت متداول است. نکته دیگری در مورد این عادت به‌خصوص وجود ندارد که مجبور باشید مهارتی در زمینه آن به دست آورید؛ یک خنده و یک‌ وقت به‌خیرگفتن در اول صبح شروع خوبی است. در این روزها و در این دوره که افراد در محیط‌های کاری تحت استرس هستند، آیا اضافه‌کردن یک استرس به دیگران لزومی دارد؟ خوبی، اغلب با خوبی تلافی می‌شود و می‌تواند سطح استرس را کم کند.

3- اولویت‌بندی کارها

همه ما دوست داریم کارهایمان را با مواردی شروع کنیم که به ذهنیت‌مان نزدیک‌ترند. به‌هرحال اغلب این موارد ممکن است در مجموعه‌کار‌های فوری و مهم نباشد. وقتی کاری را انتخاب می‌کنید که بیشتر مورد علاقه خودتان است تا مواردی که برای محیط کار ضرورت و فوریت دارد، فرصت خودتان را برای کسب موفقیت از بین برده‌اید. فهرستی از کارهایی که برای شرکت‌تان اهمیت استراتژیک دارد، انتخاب کرده و نقش خودتان را برای کامل‌کردن این وظایف جهت رسیدن به یک هدف مشترک مشخص کنید. وقتی کارها را اولویت‌بندی می‌کنید کارآمدتر هستید.

4- مثبت باقی بمانید

وقتی کسی در محیطی تازه‌وارد است، طبیعی است که احساس مطبوعی نداشته باشد، به‌خصوص اگر قبلا در یک محیط کاری نبوده است. شما با افراد جدیدی سروکار دارید که در محیط کار بسیار متفاوت از محیط مدرسه و دانشگاه رفتار می‌کنند؛ زمان می‌برد تا به این موارد عادت کنید. در هر سازمانی تعدادی از سیاست‌های کاری هر چند در ابعاد کوچک وجود دارند که با آنها سرو‌کار خواهید داشت، پس باید با آنها آشنا شوید. از بالا به همه این موارد نگاه کنید و در مواجهه با چالش‌ها مثبت باقی بمانید. در این صورت روی اهداف‌تان متمرکز می‌مانید و تصمیمات بهتری می‌گیرید.

5- مشکلات را مشخص کنید

یک عادت کاری مؤثر دیگر این است که هر وقت مشکلی را مطرح می‌کنید راه‌حلی هم بیاورید. به‌خاطر داشته باشید وقتی مساله‌ای دارید اما راه‌حلی ندارید به‌عنوان فردی که صرفا گله و شکایت می‌کند مشخص می‌شوید. از این برچسب دوری کنید و راه‌حل بدهید. این رویه همچنین برای رئیس‌تان آشکار می‌کند که شما قبل از اینکه با مشکلات نزد او بروید به راهکارها هم فکر کرده‌اید. این پنج عادت کاری در نگاه اجمالی به‌نظر عادات متداول می‌آیند، اما به‌هرحال در محیط‌های کاری افراد اغلب این عادات کاری پایه را فراموش کرده یا به‌قدر کافی آنها را تمرین نمی‌کنند، درحالی‌که درونی‌کردن آنها و تمرین مداوم، فرصت را برای موفقیت افزایش می‌دهد.