۰ نفر

افراد باانگیزه چگونه رفتار می‌کنند؟

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۵:۱۰
کد خبر: 360856
افراد باانگیزه چگونه رفتار می‌کنند؟

نداشتن انگیزه در زندگی یعنی رکود و درجازدن. انگیزه همان نیروی قدرتمندی است که شما را به حرکت وامی‌دارد. بدون داشتن انگیزه حتی دستیابی به اهداف‌ بسیار کوچک‌تان نیز غیرممکن می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان،  شاید متوجه شده‌ باشید که بعضی افراد ذاتا انسان‌های باانگیزه‌ای هستند. آنها هر کاری را با نهایت پشتکار دنبال می‌کنند و در اکثر مواقع به هدفشان می‌رسند. اگر حس می‌کنید جزو این دسته از افراد نیستید، نگران نباشید. افراد باانگیزه چند عادت مشترک دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. شما با تکرار و تمرین موارد زیر می‌توانید میزان انگیزه‌تان را افزایش دهید و به فرد موفق‌تری تبدیل شوید. هر کس در درونش نیروی محرکی دارد که او را به جلو می‌راند؛ برخی افراد باید از دیگران یاد بگیرند چطور آن را پیدا کنند، اما در بقیه، این نیروی محرک به‌طور طبیعی وارد عمل می‌شود و آنها را به انجام کارهای مهم تشویق می‌کند. بیایید ببینیم افراد باانگیزه چه کارهایی را متفاوت انجام می‌دهند و چه چیزهایی می‌توانند به ما بیاموزند.

 افراد باانگیزه هنگام مواجهه با مشکلات، توقف نمی‌کنند. اگر یک وقت در سخنرانی عمومی‌شان خرابکاری کنند، در آزمونی رد شوند، سعی نمی‌کنند آن را نادیده بگیرند. آنها اجازه نمی‌دهند اشتباهاتشان مانع رسیدن آنها به اهدافشان شود. درعوض، به این اشتباهات فقط به‌چشم لحظاتی ساده در زندگی‌شان نگاه می‌کنند. آنها اشتباهاتشان را می‌پذیرند، از آنها درس می‌گیرند و به‌سراغ هدف بعدی در فهرست کارهایشان می‌روند.

 افراد باانگیزه همیشه برای هدفی تلاش می‌کنند. آنها می‌دانند چه می‌خواهند و به‌دنبال راه‌هایی برای دستیابی به آن هستند. دراین‌رابطه مقالات و کتاب‌های بسیاری درمورد تعیین هدف وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

 در زندگیِ همه‌ افراد، مواقعی وجود دارد که نمی‌توانند کاری را به‌تنهایی و بدون هم‌فکری با بقیه انجام دهند. افراد باانگیزه از کمک‌گرفتن از دیگران نمی‌ترسند. آنها اجازه نمی‌دهند لجاجت، آنها را از دستیابی به اهدافشان بازدارد. در اغلب موارد، بهترین شخصی که می‌توانید با او مشورت کنید، همان فردی است که هر روز می‌بینید. به دیگران کمک کنید تا آنها هم به شما کمک کنند. بله، به همین سادگی!

 بارها و بارها ثابت شده شکرگزاری، شادی را افزایش می‌دهد. افراد بسیار باانگیزه از این مساله آگاه‌اند و همیشه سپاسگزاری می‌کنند. این کار، آنها را متواضع نگه می‌دارد و به‌یادشان می‌آورد که در برخی مواقع، آنها نیز کمک دریافت کرده‌اند. هر روز ۵ مورد از چیزهایی را که به‌خاطرشان سپاسگزارید، در جایی یادداشت کنید.