۰ نفر

چگونه خودتان زندگی مشترکتان را نابود می‌کنید!

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۹
کد خبر: 351080
چگونه خودتان زندگی مشترکتان را نابود می‌کنید!

انجمن زوج درمانگران بریتانیا با پژوهش روی صدها زوج و بررسی علل به آشوب کشیده شدن زندگی مشترک آنان به نتایجی جالب توجه دست یافته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، به هم ریختن زندگی مشترک گاهی ناگهانی و بدون این که دو طرف متوجه علل آن باشند رخ می دهد اما انجمن زوج درمانگران بریتانیا معتقدند می توان با کمک برخی نشانه ها احتمال وقوع مشکلات در زندگی زناشویی را حدس زد:

مبارزه بیش از حد می تواند تنش غیر قابل حل را ایجاد کند

برخی از زوج ها زندگی زناشویی را با زمین مسابقه اشتباه می گیرند و به شکل مداوم در حال تخریب یکدیگر هستند. این زوج ها اغلب در زندگی مشترک خود با مشکلاتی بنیادین رو به رو می شوند چرا که هر یک تنش را با تنشی مضاعف و جدید جایگزین می کنند. لیدا فلینتون زوج درمانگر می گوید: "گاهی بد نیست که ایرادات همسر خود را ببینیم اما نبینیم!. درواقع بهتر است یعی کنیم به جای ایجاد چرخه درگیری از کنار مشکلات بگذریم.

شما هر گونه احساس منفی را مدفون می کنید

بعضی از مردم ترجیح می دهند که تا حد ممکن از درگیری ها اجتناب کنند. درواقع نقطه مقابل زوج هایی که مدام در حال درگیری و جدالند، زوج هایی قرار دارند که ترجیح می دهند احساسات خود را در تلاش برای جلوگیری از گفت و گوهای خصمانه پنهان کنند. اما این روشی اشتباه است و به مرور باعث می شود دیواری سنگین و سرد بین شما و همسرتان شکل بگیرد.

جاناتان بنت، مشاور و نویسنده سایت The Popular Man در این خصوص می گوید: "ارتباطات برای حفظ زندگی مشترک امری بسیار حیاتی است. بدترین واکنش زوجین در زندگی مشترک قطع ارتباط به شکل یک یا دوطرفه است.این به این معنی است که مسائل مربوط به روابط شما هرگز با راهکارهای سالم حل نخواهد شد. "بنابراین با گفتگو مشکلات خود را برطرف کنید ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد، اما در بلند مدت به ازدواج شما خدمت می کند.

شما همیشه در تلفن خود غرق شده اید

اعتیاد به تلفن ممکن است به اندازه اعتیاد به مواد مخدر خطرناک به نظر نرسد، اما می تواند زندگی مشترک یک زوج را به نابودی بکشاند. سوزان وینسنگ، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری، در این خصوص می گوید: "ما بسیار حساس هستیم، به خصوص در مورد روابط عاشقانه و در مورد اولویت بندی های خود در زندگی فردی.این بسیار مهم است که به جای توجه به یک شیء بی جان به همسرتان بیشتر توجه کنید.

شما همیشه  دروغ های سفید می گویید

اجازه دهید یکبار برای همیشه تمامش کنیم. دروغ گفتن به هر شکلی بد است و سیاه و سفید ندارد. اگر قرار باشد مرتب با دلایل مختلف به همسر خود دروغ بگویید درواقع درحال تخریب اعتماد همسرتان خواهید بود و همین از بین بردن اعتماد زمینه ساز مشکلات بعدی خواهد بود.

تصور کنید اگر همسرتان فقط یکی از دروغ های شما را متوجه شود چه فکری در مورد شما خواهد کرد و زندگی مشترکتان دستخوش چه مشکلاتی می شود. حتی اگر همسرتان هم متوجه دروغ های شما نشود این دروغگویی ها نشان می دهند شما به همسرتان اساسا اعتماد ندارید.

متن پیام ها و ایمیل های خود را از شریک زندگیتان پنهان می کنید

پنهان کردن متن پیام ها و ایمیل ها از شریک زندگیتان یک مفهوم مشخص دارد؛ شما به او اعتماد ندارید و او به شما!. البته اشتباه نشود. قرار نیست همسرتان اجازه داشته باشد مرتب شما را کنترل کند یا در حریم خصوصی شما سرک بکشد . این یک واقعیت است که موبایل شما وسیله ای شخصی است. اما این موضوع که مدام به شکل پنهانی به دیگران پیام دهید و اجازه ندهید تلفن همراهتان حتی برای چند ثانیه به دست همسرتان برسد یک نشانه بیش از حد خطرناک است.