۰ نفر

افراد شاد، چه خصوصیات رفتاری دارند؟

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۱۶
کد خبر: 348301
افراد شاد، چه خصوصیات رفتاری دارند؟

همه می‌خواهند شاد باشند اما چه تعداد از آدم‌ها می‌توانند مدعی شوند که واقعا شاد هستند؟ اگر خودتان جزو آدم‌های شاد نباشید، احتمالا یک فرد شاد را در اطراف خود می‌شناسید. حال می‌خواهیم ببینیم آدم‌های شاد چه خصوصیات رفتاری متمایزی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، آدم‌های شاد معمولا خوب و مهربان هستند. آنها در هر جمعی که قرار بگیرند محبوب‌اند. آنها متواضع، صمیمی، باملاحظه و یاری‌رسان‌اند. حسود نیستند و وقت‌شان را با غرزدن و شایعه‌پراکنی تلف نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد صبرشان بی‌پایان است. ویژگی‌های این‌چنینی تنها می‌تواند در حس خشنودی عمیق آنها ریشه داشته باشد. آدم‌های خوب ،جو اجتماعی مثبتی می‌سازند که همه چیز را برای اطرافیان‌شان راحت می‌کند.

خشنودی واقعی هرگز نمی‌تواند با دروغ همراه باشد. کسانی که به خودشان دروغ می‌گویند اغلب به دیگران نیز دروغ می‌گویند. مقدمه صداقت، داشتن ذهنی آگاه است. آدم‌های شاد خود را می‌شناسند و از نشان‌دادن خود واقعی‌شان واهمه‌ای ندارند. آنها همیشه خودشان هستند و هیچ‌وقت به وانمودکردن به رفتاری که متفاوت از خودشان باشد نیاز ندارند. وقتی به خودتان اجازه بدهید که خود واقعی‌ و همیشگی‌تان باشید، زندگی هم برای‌تان راحت‌تر می‌شود. آدم‌‌های شاد با کنارزدن دروغ‌ها، به الگویی برای اطرافیان‌شان تبدیل می‌شوند که آنها را به رشد و شکوفایی تشویق می‌کنند.

آدم‌های شاد کوچک‌ترین اتفاقات خوشایند زندگی را جشن می‌گیرند. این رفتار منابع شادی‌بخش را در دسترس آنها قرار می‌دهد که خیلی از مردم آن را نادیده می‌گیرند. در عین حال آنها به بسیاری از موارد جزئی که برای خیلی‌ها آزاردهنده است اهمیت نمی‌دهند. آنها می‌دانند چه چیز ارزش دارد و از چه مسائلی باید چشم‌پوشی کرد. آدم‌های شاد قادرند بین خوشی‌ها و ناخوشی‌ها توازن برقرار کنند؛ در نتیجه با دید مثبت به زندگی، می‌توانند هر مشکلی را به فرصتی برای رشد تبدیل کنند.

آدم‌های شاد معمولا تنها نیستند. آنها یا به‌صورت آگاهانه به‌دنبال یافتن دوستان و افرادی با عادت‌های مشابه خودشان هستند یا قدرت تاثیرگذاری مثبت روی دیگران را دارند. خوشحالی و نشاط، مسری است. اغلب مردم تمایل دارند از بهترین رفتارهایی که دور‌و‌برشان می‌بینند سرمشق بگیرند. اگر مردم به‌گونه‌ای با اطرافیان‌شان برخورد کنند که دوست دارند دیگران هم همان‌طور با آنها رفتار کنند، نتیجه‌ای فراگیر شکل می‌گیرد که حتی روی افرادی که فقط شاهد این رفتار هستند تاثیرگذار خواهد بود.

ارج‌نهادن به هر ثانیه باارزشی که می‌گذرد، یک بخش اساسی احساس شادی است. اگر زندگی کردن در زمان حال این‌قدر آسان است چرا بسیاری از مردم وقت خود را صرف فکرکردن درباره گذشته و آینده می‌کنند؟ آدم‌های شاد از موقعیت خود راضی هستند.آنها نسبت به آنچه در لحظه درحال روی‌دادن است کاملا آگاهند و احساس خشنودی می‌کنند. این امر به آنها اجازه می‌دهد برخلاف دیگران که نسبت به همه چیز وسواس به خرج می‌دهند، موقعیت‌های خوش زندگی را دریابند. این تنها بخش کوچکی از حضور پرانرژی آدم‌های شاد در همه موقعیت‌های زندگی‌شان است.

واضح است که اگر توقع شما پایین باشد، به کمترین امکانات راضی خواهید بود. این ذهنیت رویکرد پایدارتر و غیرمادی‌تری را نسبت به زندگی شکل می‌دهد. کسانی که از اطرافیان‌شان توقع دارند همیشه در خدمت آنها باشند و دستورات‌شان را اطاعت کنند، نارضایتی بیشتری هم نصیبشان می‌شود. شادی واقعی از درون سرچشمه می‌گیرد، نه از اعمال و رفتاری که خارج از ذهن رخ می‌دهد. آدم‌های شاد به این موضوع آگاهند. به همین دلیل آنها به‌جای مسئول‌دانستن و توقع‌داشتن از دیگران، مشکلات و مسائل را با ذهنی باز می‌پذیرند تا به یافتن راه‌حل مناسب برای مساله فکر کنند.

آدم‌های شاد طبق تجربه خودشان می‌دانند که هر موقعیتی می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در همه ما شود. با این تفکر، نگه‌داشتن فکرهای بیهوده و حسادت‌ورزیدن به دیگران کاری بی‌معنی به‌حساب می‌آید. آدم‌های شاد می‌دانند که انسان‌ها ؛نقطه‌ضعف‌های متفاوتی دارند و در وقت مناسب، ظرفیت آگاهی تازه‌ای برای همه وجود خواهد داشت. این طرز تفکر، آدم‌های شاد را نسبت به کسانی که همیشه درحال قضاوت دیگران هستند به همنشین‌های بهتر و صبورتری تبدیل می‌کند.