۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هفت عادت افراد دارای ذهن قدرتمند را بشناسید

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 348095
هفت عادت افراد دارای ذهن قدرتمند را بشناسید

با توجه به بررسی ویژگی‌های افراد دارای ذهنیت قوی، می‌توان دریافت که همه ما از این موهبت ذاتی برخورداریم و به راحتی می‌توانیم برای رسیدن به آن قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، همه انسان‌ها به عنوان موجوداتی هوشمند، رویای مدیریت شرایط خود به صورت مناسب، در سطوح مختلف زندگی را دارند. همه ما، قادر به درک حقایق هستیم. و به طور ذاتی، دارای ذهنیتی قوی و قادر به انجام کارهای بسیاری هستیم. در سراسر جهان، افراد دارای ذهنیت قوی وجود دارند، اما باید گفت که آنها یک معجزه نیستند! آنها قدرت‌های خاص و عجیبی ندارند. فقط در مواقع و شرایطی که ما احساس سردرگمی داریم، آنها افکار خود را سامان می‌بخشند، احساسات خود را مدیریت می‌کنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که باعث بهبود یافتن زندگی‌شان شود؛ حتی از راه جنگیدن یا صبر کردن. آنها با واقعیت، بدون ترس روبرو می‌شوند. آنها متعهد به انجام کارهای روزمره با دیدگاهی مثبت هستند و به طور مرتب از عادت‌های بد دست می‌کشند.

مسئله شگفت‌انگیزی که همیشه وجود داشته و دارد این است که همه ما می‌توانیم به این توانایی ذهنی دست پیدا کنیم. تنها کاری که باید انجام داد این است که مدل محرک انگیزشی خود را بیابیم و با استفاده از تعاریف این هفت ویژگی افراد دارای قدرت ذهنی بالا، آگاهانه آغاز کنیم؛

1-آنها رویکردی کنشگرانه دارند

کنشگر بودن، نیاز به آگاه بودن از شرایط و زمان خود دارد. این بدان معنی است که هر کاری را هر روز با هدف آغاز کنید و در زمان مناسبش انجام دهید. کنترل زندگی خود را به دست بگیرید.

مراقب تفکراتتان باشید، آنها به کلماتتان تبدیل می‌شوند. مراقب کلماتتان باشید، آنها به اعمال شما تبدیل می‌شوند. مراقب اعمالتان باشید، آنها به عادات شما تبدیل می‌شوند.مراقب عادات خود باشید، آنها به شخصیت شما تبدیل می‌شوند. مراقب شخصیت خود باشید، که آن به سرنوشت شما تبدیل می‌شود.

2-آنها از چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند، می‌گذرند

تمرکز بر آنچه که کنترل آن دست ما نیست، انرژی و توجه ما را از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، می‌گیرد. افراد با ذهنیت قوی، هرگز تلاش نمی‌کنند که همه چیز را مدیریت کنند. آنها به جای نگرانی درمورد کارهایی که توانایی انجامشان را ندارند، انرژی و زمان خود را صرف کارهای شدنی می‌کنند.

3-آنها اتفاقات غیرمنتظره را با آغوش باز می‌پذیرند و از آنها بهترین استفاده را می‌کنند

افراد با ذهنیت قوی، همیشه با استرانژی تفکر مثبت، مسیر روشن زندگی خود را پیدا می‌کنند. آنها هرگز نقش قربانی را نمی‌پذیرند و به دنبال یافتن مقصر نیستند. آنها بدبختی‌های زندگی خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. این افراد تصمیم می‌گیرند که به ناراحتی‌ها و موانع غلبه پیدا کنند و آنها را به نفع خود تغییر دهند. آنها به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند که بتوانند خود را با شرایط نامطلوب وفق دهند.

4-آنها به گذشته نگاه می‌کنند، اما در حال زندگی می‌کنند و از آن لذت می‌برند و در عین حال برای آینده برنامه ریزی می‌کنند

افراد با ذهنیت قوی، تنها برای یادگیری و کسب تجربه، یا افتخار کردن به گذشته خود نگاه می‌کنند و از آن درس می‌گیرند. آنها می‌دانند که لحظه‌ای بهتر از اکنون وجود ندارد.

5-آنها خطرات را می‌سنجند

این افراد، در تمام شرایط محتاط هستند و تمام عواقب و جوانب هر موضوع را شناسایی و بر اساس آن انتخاب‌های هوشمندانه انجام می‌دهند. این بدان معنی نیست که آنها ریسک نمی‌کنند. آنها کاملا می‌دانند که تمام اعمالشان بازخورد دارد، پس به صورت آگاهانه رفتار می‌کنند

6-آنها اهل سخنان بی‌مورد و بی‌فایده نیستند

افراد دارای ذهنیت قوی، بر روی جنبه مثبت زندگی خود تمرکز دارند. آنها انرژی خود را صرف بهبود بخشیدن به خود می‌کنند. آنها با ایمان و خلوص زندگی می‌کنند و از اشتباهات دیگران؛ بدون گسترش آن در جاهای مختلف و شایعه‌پراکنی؛ درس عبرت می‌گیرند.

7- آنها مهربان هستند

در حال حاضر، از لحاظ علمی ثابت شده است که مهربان بودن، روابط ما و احساس رضایتمندی ما از زندگی را تقویت می‌کند. خودآگاهی و اعتماد به نفس در این افراد، مانع حسادتشان به دیگران می‌شود. آنها تنها به صورت رویکرد خودمحور زندگی نمی‌کنند، بلکه با ایجاد روابطی سالم، به دیگران نیز کمک می‌کنند.