۰ نفر

خصوصیات یک دوست خوب چیست؟

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۱۷
کد خبر: 339272
خصوصیات یک دوست خوب چیست؟

دوستان واقعی باعث می‌شوند که شما خوشحال شوید و اعتماد به نفستان بالا رود. دوستان واقعی به هیچ عنوان نظر خود را با نیش و کنایه عنوان نمی‌کنند، چرا که ناراحت شدن شما باعث ناراحت شدن خودشان نیز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، یک دوست خوب برای اینکه شما به موفقیت برسید، از هیچ کاری دریغ نمی‌کند. چرا که موفقیت شما را موفقیت خودش فرض می‌کند. دوستان واقعی در هر شرایطی باعث خوشحالی شما می‌شوند؛ این گونه افراد موقعیت فعلی شما را بیشتر از دیگران در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند رفتاری که باعث ناراحتی شما می‌شود را بروز ندهند. دوستان واقعی دست از حمایت شما بر نمی‌دارند. آنها در هنگام امتحانات سعی می‌کنند به شما روحیه دهند تا بهترین نمره را کسب کنید.

 گاهی اوقات انسان‌ها دوست دارند که به حرفهایشان گوش داده شود. یک دوست واقعی می‌فهمد که دوستش به یک شنونده خوب نیاز دارد و سعی می‌کند که حرف نزند و فقط یک شنونده خوب باشد. این چنین درک از دوستان جز از یک دوست واقعی سر نمی‌زند. دوستان واقعی سعی می‌کنند با دقت تمام، به حرف‌ها و درد دلهایتان گوش کنند و در صورت نیاز نظر خود را ارائه می‌دهند. آنها نظر شخصی خود را به شما تحمیل نمی‌کنند، بلکه سعی می‌کنند با نظر دادن، به شما کمک کنند تا از پس حل مشکلی که برایتان پیش آمده بر بیاید،توجه داشته باشید؛ اگر انتظار دارید که دوست شما شنونده خوبی برایتان باشد، این را نیز در نظر بگیرید که شما هم باید برای او شنونده خوبی باشید. این ارتباط باید دو طرفه باشد، چرا که هر شخصی نیاز به یک شنونده خوب دارد. به یاد داشته باشید، تعادل میان دوستی‌تان بر هم نخورد. وقتی با دوست خود درد دل می‌کنید، اگر دائما به گوشی خود توجه کند و یا به در و دیوار نگاه کند، این نشانه بی‌احترامی او به شماست. کسانی که به حرف‌هایتان توجه نمی‌کنند، یعنی علاقه‌ای به شنیدن حرف‌ها‌یتان ندارند. چنین اختلاف نظری به هیچ عنوان نمی‌تواند رابطه دوستی را مستحکم کند. چنین رفتاری نشانه جعلی بودن دوستانتان است. البته شما نیز نباید در برخورد با دوستانتان چنین رفتارهایی را بروز دهید.

 یادتان باشد که یک دوست واقعی به هیچ عنوان پشت سر شما به بدی حرف نمی‌زند. اگر هم در مورد شما شایعاتی بشنود، سعی می‌کند، در اولین فرصت آن را با شما در میان بگذارد تا بفهمد این شایعه به چه میزان اعتبار دارد. یادتان باشد؛ شخصی که شایعه پراکنی می‌کند به هیچ عنوان نمی‌تواند یک دوست واقعی باشد، چرا که چنین افرادی سعی می‌کنند، هر آنچه که شنیده و یا نشنیده‌اند را با دیگران به اشتراک بگذارند. کسی که شایعه پراکنی را دوست دارد، نمی‌تواند اصل رازداری را در دوستی واقعی رعایت کند. در ادامه شما را با افرادی که شایعه پراکنی می‌کنند آشنا می‌کنیم. اگر وقتی در جمع دوستان شخصی از جمع شما خارج شد، کسی بلافاصله پشت سرش صحبت و یا شایعه پراکنی کرد، بدانید که این شخص به محض خروج شما از اتاق پشت سر شما هم صحبت و شایعه پراکنی خواهد کرد. پس چنین شخصی به هیچ وجه نمی‌تواند یک دوست واقعی باشد. بلکه دوستی با چنین شخصی بسیار وحشتناک خواهد بود. یادتان نرود؛ اگر دوستان شما به طور مرتب درباره افراد دیگر که در جمع شما نیستند، صحبت کنند، این اتفاق در نبود شما نیز صورت می‌گیرد. در مورد دوستی با هر شخصی کمی تامل کنید و تا شخص مورد نظر را نشناخته‌اید، با او رازی را در میان نگذارید، چرا که ممکن است به راحتی رازتان برملا شود.

 دوست شما نباید با هر کاری که از شما سر می‌زند، موافقت کند. یک دوست واقعی عاقل هم باید باشد. اگر دوست شما در مورد کار بدی که از شما سر می‌زند، جبهه می‌گیرد، این نشانه آن است که دوست ندارد، شما دچار مشکل شوید. دوست واقعی دلسوز شما نیز هست. یک دوست خوب علاوه بر اینکه باید از شما حمایت کند، در هر کار نامعقولی هم با شما همراه نمی‌شود، چرا که دوستی با افراد نادان شما را به سعادت نمی‌رساند، بلکه باعث نابودیتان خواهد شد.

 دوست واقعی شخصی است که اگر در کنارش باشید، احساس شادی و امنیت می‌کنید. چرا که مطمئن هستید که او بد شما را نمی‌خواهد و همچنین می‌توانید به او اطمینان کنید. چنین شخصی در خوشی و ناراحتی و حتی مشکلات بزرگتر تنهایتان نمی‌گذارد. البته این در شرایطی است که شما هم دوستی خود را به او ثابت کرده باشید. یادتان نرود یک دوست واقعی روی شما تعصب دارد. اگر در جمعی پشت سر شما سخنی گفته شود، دوست واقعی سعی می‌کند، در نبودتان از شما حمایت کند.