۰ نفر

چگونه عیدی‌های کودکان را مدیریت کنید؟

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 338205
چگونه عیدی‌های کودکان را مدیریت کنید؟

عیدی گرفتن یکی از رسوم جالب عید نوروز است که برای کودکان جذابیت خاصی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، نمی توان کودکان را اذیت یا مجبور کرد پول عیدی های خود را به والدین، خواهر و برادر و ...بدهند اما این بسیار مهم است که کودکان بیاموزند می توانند و حتی باید عیدی های خود را مدیریت کنند.

مدیریت عیدی ها می تواند انواع و اقسام متعددی داشته باشد و یکی از روش های مدیریت عیدی شامل پس انداز می شود. برای مثال می توانید به کودک بیاموزید به جای خرج کردن سریع عیدی ها، عیدی خود  را پس انداز کند. روش دیگر شامل خرید وسایل مفید می شود.

این بسیار مهم است که به کودکان بیاموزید همه پول خود را صرف خرید خوراکی و اسباب بازی نکنند و می توانند پولشان را برای خرید برخی موارد کاربردی مثل لوازم تحریر، کتاب، کیف مدرسه و ... هزینه کنند.

یک روش دیگر البته در صورتی که عیدی های کودک شامل مبالغی زیاد شود، خرید یک قطعه کوچک طلاست. این موضوع برای دختربچه ها راحت تر است برای مثال می توان برای کودک، یک زنجیر نازک، یک النگو، انگشتر یا گوشواره ظریف خرید. این موضوع باعث می شود کودک باز هم برای پس انداز پولهای خود ترغیب شود.

باز کردن حساب بانکی برای کودکان و پس انداز کردن پول آنها در بانک نیز یک روش جالب برای پیشگیری از هدررفت پولهای آنان محسوب می شود.

به طور کلی دقت کنید که در نهایت تصمیم گیرنده اصلی برای پولهای کودک خود او است و شما حق ندارید به او فشار بیاورید و تعیین تکلیف کنید. اما می توانید با محبت و آرامش استقلال عمل کودک را تقویت کنید و کمک کنید بهترین تصمیم را برای عید های خود بگیرد. کودکانی که از قبل با قلک داشتن و پس انداز آشنا هستند در این زمینه هم منعطف تر خواهند بود، بنابراین شاید بد نباشد برای کودک از هم اکنون یک قلک بخرید.