۰ نفر

محققان هشدار می دهند؛

افسردگی و اضطراب به اندازه سیگار کشیدن مضر است

۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶
کد خبر: 324990
افسردگی و اضطراب به اندازه سیگار کشیدن مضر است

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افسردگی و اضطراب همانند سیگارکشیدن و چاقی، ریسک بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یافته های محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد افراد دارای اضطراب و افسردگی ۶۵ درصد در معرض ریسک بالا مشکلات قلبی، ۶۴ درصد در معرض سکته، ۵۰ درصد در معرض فشارخون بالا و ۸۷ درصد در معرض آرتروز قرار دارند.

«آندره نیلز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افزایش این ریسک ها همانند شرکت کنندگانی است که سیگاری یا چاق هستند.»

با این حال محققان عنوان می کنند ابتلا به سرطان در این مورد استثناء است و در شرایط افسردگی و اضطراب با چاقی و سیگار کشیدن یکسان نیست.

به گفته نیلز، «یافته های ما همانند بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ناراحتی روانشناختی فاکتور قوی ای در ابتلا به بسیاری از انواع سرطان ها نیست.»

همچنین تیم تحقیق دریافت علائمی نظیر سردرد، ناراحتی معده، کمردرد و تنگی نفس در رابطه با استرس و افسردگی بالا افزایش می یابد. به عنوان مثال، سردرد در این گروه از افراد، ۱۶۱ درصد بیشتر است.

محققان با توجه به این یافته ها، بر درمان اختلالات و مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب تاکید دارند. در این مطالعه، داده های سلامت مربوط به بیش از ۱۵ هزار فرد مسن در یک دوره ۴ ساله بررسی شد.