۰ نفر

از کجا می‌توان فهمید سلامت روان داریم؟

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 315871

از کجا می‌توان فهمید سلامت روان داریم؟

یک روانشناس گفت: پایین بودن آستانه تحمل، اختلالات روانی و رفتاری نشانه نبود سلامت روانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سمانه علی نژاد  افزود: درجامعه ما توجه کمتری به بهداشت وسلامت روانی می شود و بسیاری از مردم اطلا ع کافی از بهداشت روانی ندارند. داشتن رفتار هماهنگ با جامعه و پذیرش واقعیت های اجتماعی نشانه سلامت روانی است. تامین سلامت روانی فردی و اجتماعی و پیشگیری از اختلالات روانی و درمان مناسب آن ها تعریفی مناسب از بهداشت روانی است.

این روانشناس با اشاره به اینکه سلامت روانی به نحوه تفکر، احساس و عمل فرد بستگی دارد، اظهار کرد: فردی که سلامت روانی دارد نسبت به زندگی نگرش مثبت دارد و آماده برخورد با مشکلات زندگی بوده و مسئولیت پذیر هستند. اعتماد به نفس کلید سلامت روانی است و اگر فرد اعتماد به نفس بالایی داشته باشد از زندگی رضایت داشته و برای حل مشکلات به خود متکی می‌شود، ناملایمات زندگی را پذیرفته و در آرامش آنها را حل می کند.

علی نژاد ادامه داد: باید همچنان که به سلامت جسمی توجه می کنیم به سلامت روانی نیز توجه کافی داشته و از بروز ناراحتی های روانی که بهداشت وسلامت روان را به خطر می اندازد جلوگیری کرد.

وی در خصوص عواملی که در سلامت روانی تاثیر گذارند افزود: خانواده، آموزش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در بهداشت و سلامت روانی فرد تاثیر گذار بوده و باید آموزش‌ها در خصوص توجه به سلامت روانی در بین مردم افزایش یابد.

علی نژاد گفت: کیفیت زندگی، شاخص مهمی در سلامت روانی است و محیط زندگی آرام بسیار تاثیر گذار در سلامت و بهداشت روانی است.

وی، توجه به ارزش‌های دینی را در سلامت روانی تاثیرگذار دانست و گفت: آموزه های دینی، محیط‌های خانوادگی و سبک‌های روانی و تربیتی خانواده‌های ایرانی همه در سلامت روانی تاثیرگذار هستند ولی متاسفانه الگوگیری از سبک های زندگی غربی سلامت روانی خانواده‌های ما را تحت تاثیر قرار داده است.