۰ نفر

افراد مثبت‌اندیش چگونه هستند؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۱۳
کد خبر: 298083
افراد مثبت‌اندیش چگونه هستند؟

افراد مثبت‌اندیش به جای اینکه بگذارند استرس بر آنها مسلط شود، با مدیریت استرس و تلاش روزانه برای بهبود خود، زندگی‌شان را کنترل و هدایت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، در این مقاله با نکاتی آشنا می‌شوید که افراد مثبت از انجام آنها اجتناب می‌ورزند، پس شما هم می‌توانید با توجه به این موارد، موفقیت و خوشبختی را در خود احساس کنید.

بدترین احتمال را در نظر نمی‌گیرند

واقعا اگر ما خودمان اینقدر مشکلات برای خود ایجاد نمی‌کردیم، خیلی‌ از این مشکلات اصلا وجود خارجی نداشتند. افراد مثبت‌اندیش می‌دانند عجولانه نتیجه‌گیری کردن معمولا کار درستی نیست. افراد مثبت‌اندیش به جای اینکه به‌خاطر سوالات بی‌پاسخ از کوره دربروند، به کارهایشان می‌رسند.

در برابر حقیقت مقاومت نمی‌کنند

افراد مثبت‌اندیش می‌دانند که باید با حقیقت روبه‌رو شوند و با آن کنار بیایند، چون عذر و بهانه‌ها هیچ‌وقت راهکاری برای مسائل ناخوشایند به دست نمی‌دهند.

ناراحتی‌ها را به دل نمی‌گیرند

افراد مثبت‌اندیش درک می‌کنند که ناراحتی‌ها و رنجش‌ها در زندگی تنها باعث رنج مکرر و بی‌پایان می‌شوند، به همین دلیل هم آنها را به دل نمی‌گیرند. آنها ترجیح می‌دهند مسائل مربوط به گذشته را بپذیرند و فراموش کنند تا بتوانند با درس‌هایی که از آن رویدادها گرفته‌اند، قدمی به پیش بردارند.

لطف‌های کوچک را فراموش نمی‌کنند

شما هم خیلی راحت چیزهای کوچک را از یاد می‌برید؟ حتما همینطور است. اما افراد مثبت‌اندیش به چنین رفتاری عادت نمی‌کنند. در عوض آنها بابت هر لطف و مرحمتی که ببینند، فارغ از اینکه کوچک یا بزرگ باشد مراتب قدردانی و سپاس خود را بیان می‌کنند.

مشکلات را واقعا «مشکل» نمی‌بینند

افراد مثبت‌اندیش کلمه «مشکل» را به عنوان «چالش» می‌شناسند. آنها اعتقاد دارند که باید هر سدی را به‌عنوان فرصتی بشناسند و باید راهی برای آن کشف کنند. افراد مثبت‌اندیش شانس خود را برای به چالش کشیدن خود امتحان می‌کنند و زندگی خود را بهبود می‌دهند.

خودشان واقعیت را می‌سازند

افراد مثبت‌اندیش می‌دانند با پشتکار و جدیت هر چیزی امکان‌پذیر است، به همین خاطر هم آنها خودشان واقعیت را می‌سازند.

دستیابی به موفقیت زمان می برد

آنها می‌دانند که هر چیزی که ارزش داشته باشد، مستلزم تلاش سخت و مداوم است. افراد مثبت‌اندیش با این واقعیت مشکلی ندارند که دستیابی به موفقیت کمی بیشتر از آنچه دوست دارند، زمان می‌برد.

خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند

افراد مثبت‌اندیش درک می‌کنند که هر فردی شخصیت متفاوت خود و راه پیشرفت خود را دارد، پس خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. آنها از بابت داشته‌ها و اعمال‌شان به خود اعتماد دارند و به جای اینکه به رفتار و اعمال دیگران توجه نشان دهند، بیشتر توجه‌ خود را معطوف به بهبود زندگی خودشان می‌کنند.