۰ نفر

دلایل دندان قروچه در کودکان چیست؟

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 296956
 دلایل دندان قروچه در کودکان چیست؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دلایل دندان قروچه در کودکان گفت: استرس عامل ایجادکننده این مشکل نیست بلکه آن را تشدید می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از از فارس، کتایون رازجویان، روانپزشک کودکان در ارتباط با اختلالات خواب در کودکان و دندان قروچه گفت:‌ اختلال خواب به طور کلی به دو بخش عمده تقسیم می‌شود که در بخش اول زمان خواب کم و زیاد شده و در بخش دوم طول خواب مناسب است ولی کیفیت آن خوب نیست به طور مثال کودک حین خواب راه می‌رود حرف می‌زند و کابوس می‌بیند.

وی افزود: اگر کودک به دلیل مشکل خواب اختلال عملکرد پیدا کرد باید حتما مداوا سریع‌ انجام گیرد و در غیر اینصورت به مرور زمان بهتر خواهد شد.

رازجویان در مورد دندان‌ قروچه کودکان گفت: این مسئله تا زمانی که شدید نباشد مشکل خاصی نیست و می‌توان با استفاده از محافظ دندان شبانه که دندانپزشکان تجویز می‌کنند برای کودک استفاده کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: استرس عامل ایجادکننده دندان قروچه نیست بلکه آن را تشدید می‌کند ولی رشد تکاملی مغز و ژنتیک عوامل موثر بروز این مشکل است.

وی گفت: به والدین توصیه می‌کنیم کودکانشان قبل از خواب ورزش و هیجان زیاد نداشته باشند تا مشکل دندان‌قروچه در آنها تشدید نشود همچنین برای درمان باید صبر کرده با مرور زمان مشکل برطرف شود چرا که مصرف دارو عوارض داشته و تنها در مواردی که این مشکل شدید باشد مداخله دارویی صورت می‌گیرد.