۰ نفر

نتایج مهم تحقیقات جدید درباره همسریابی در اینترنت

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 276893
 نتایج مهم تحقیقات جدید درباره همسریابی در اینترنت

روانشناسان با تحقیقات گسترده‌ای که در زمینه دوستیابی و همسریابی در فضای مجازی انجام دادند، ثابت کرده‌اند که یافتن و شناخت شریک زندگی در اینترنت غیرممکن و شکست‌پذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت securitymagazine، بسیاری از متخصصان فعال در حوزه روانشناسی و روابط اجتماعی به تازگی دریافته و اثبات کرده‌اند آن دسته از جوانانی که در صفحات مجازی و اپلیکیشن‌های اینترنتی به دنبال دوست، همسر و شریک زندگی می‌گردند، با شکست‌های روحی و عاطفی جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند که به دفعات، بسیار آسیب پذیرتر از احساس ناخوشایند تنهایی است.

آن‌ها بر این باورند که شناخت افراد از طریق صفحات مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی غیرممکن است چراکه کاربران در این فضای مجازی و غیرواقعی، نقاب بر چهره حقیقی خود زده و اغلب خصوصیات و ویژگی‌های خوب خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند. بنابراین به گفته روانشناسان، افراد به هیچ وجه حتی در روابط طولانی مدت مجازی و دورادور نیز قادر نخواهند بود، طرف مقابل خود را به درستی بشناسند.

همانطور که می‌دانیم، افراد همواره در تعامل‌های اجتماعی و رفت و آمدهای نزدیک خود واقعی خود را نشان می‌دهند و در غیر این صورت، ما تنها چهره خوش و نقاب آن‌ها را در اینترنت مشاهده کرده و بعضا عاشق این همه خوبی و زیبایی می‌شویم.

به گفته کرسیدا دیک، به‌عنوان یکی از روانشناسان فعال در حوزه ازدواج و فضای مجازی، کاربران زیادی هر ساله از طریق اینترنت با هم آشنا می‌شوند و در جریان ارتباطات اینترنتی و دورادور با هم ازدواج می‌کنند اما جالب اینجاست که هیچ آمار واضحی از میزان بالای شکست، طلاق، جدایی و نارضایتی در میان این دسته از افراد منتشر نمی‌شود.

وی تاکید می‌کند که افراد به منظور یافتن شریک زندگی و همسر به هیچ‌وجه از اینترنت بعنوان طریقه شناخت درست و کارآمد استفاده نکنند چراکه هرگز به خصیصه‌های بد فرد موردنظر خود همچون خساست، شکاک و بدگمان بودن، وسواس داشتن، تیک داشتن، عصبی بودن و از کوره در رفتن و غیره آگاه نخواهند شد.

او همچنین می‌گوید در تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته، بسیاری از کاربرانی که از این طریق با همسر خود آشنا شده‌اند اذعان و اعتراف کرده‌اند که تمام مدت آشنایی‌شان عاشق و شیفته این همه خوبی و جذابیت‌های شخصیتی و اخلاقی مخاطب خود شده بودند و هرگز فکر نمی‌کردند که آن فرد ویژگی‌های بدی را دارد که اصلا در محیط اینترنت خود را بروز نداده است.

وی در آخر خطاب به تمامی نوجوانان و جوانان توصیه می‌کند که هرگز به افراد در صفحات مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اعتماد نکنند و اینترنت را مبنا و جای مناسبی برای آشنایی و یافتن شریک زندگی خود قرار ندهند چراکه تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام شده است، همگی نشان دهنده میزان بالای نارضایتی و جدایی در این گونه آشنایی‌ها و ازدواج‌هاست.