۰ نفر

ابتکار: زن موفق نباید مردانه عمل کند

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
کد خبر: 257117
ابتکار: زن موفق نباید مردانه عمل کند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زن موفق برای موفقیتش نباید مردانه عمل کند و از زن بودن خود ابراز پشیمانی و شرمندگی نداشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی زنان موفق ایران ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز جهانی زن و روز مادر این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: ضرورت این است که زنان نگاه زنانه خود را در موفق بودن شان حفظ کنند و سعی کنیم در بعد آکادمیک الگوهای مدیریت موفقیت زنان را به عنوان راهی برای حل بسیاری از مشکلاتی که با نگاه صرف مردانه برای دنیای امروز به وجود آمده است به عنوان مکمل آن نگاه اضافه کنیم و انسان موفق داشته باشیم.
وی به برخی زنان موفق و تاکید روی این موضوع اشاره کرد و گفت: ارایه الگوی مدیریت فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان در زمینه زنان موفق خیلی موثر است.
ابتکار با اشاره به این که الان سیاست و اقتصاد و حتی غلبه بر این موضوعات مردانه است و موفقیت بیشتر متعلق به مردان است، اضافه کرد:اگر امروز از موفقیت زنان صحبت می کنیم باید بگوییم موفق ترین مدیران چون مردانه عمل کردند، زن موفق هم اگر بخواهد مدیر باشد باید همان الگوها را دنبال کند و در عرصه سیاست هم باید مردانه عمل کند تا موفق شود و در عرصه اقتصادی مدیران کارآفرین زن باید نگاه مردانه داشته باشند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: اغلب مردان الگو بودند اما در بحث زنان موفق یا باید این راه را در نظر داشته باشیم و اگر زنان می خواهند سیاسی باشند باید از عاطفه خودشان بگذرند ، اما معتقدیم با گفت و گو مشکلات قابل حل است.
ابتکار ادامه داد: نگاه سودمدارانه ای که در دنیای اقتصاد است شاید با حضور زنان تغییر کند، در عرصه مدیریت اقتدارگرایانه که با تحکم مسایل را در یک سازمانی پیش می برد شاید با نگاه زنان این تغییر کند و هوش عاطفی غلبه کند.
وی موفقیت زنان را در گرو حفظ ویژگی های زنانه، مادرانه، عاطفی و خلاقانه دانست و گفت: باید اینها در مدیریت، سیاست، اقتصاد و اجتماع حفظ شود و تعریف موفقیت با لحاظ این ابعاد باشد و باید ویژگی زن بودن را مانعی برای موفقیت آنها ندانیم بلکه ما اعتقاد داریم تعاریف ما برای انسان باید با این ویژگی های زنانه تکمیل شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:امروز هوش عاطفی و قوای عاطفی زنان می تواند در مجموع بر نگاه اقتدارگرایانه و بعضی وقت ها جنگ طلبانه و خشونت طلبانه در دنیا غلبه داشته باشد چون این همه رنج و آسیب را برای دنیا به وجود آورده است.
وی اضافه کرد: ما نمونه های بسیار موفقی در همه این عرصه ها داریم که با تلاش، صبر و مقاومت و هوش عاطفی و هوشمندی مادرانه توانسته اند از مشکلات عبور و به دور از تقابل ها در خانواده و کشور پیشرفت کنند چون ما پیشرفت های چشمگیری در ورزش، سینما، اقتصاد و فرهنگی داریم و امروز دختران نخبه ما خوب می درخشند.
وی نگاه دولت را برای پیشبرد برنامه های حوزه زنان بسیار موثر دانست و گفت: برنامه های خوبی در این زمینه توسط دولت با برنامه های بالادستی در حال انجام است تا زنان موفق باشند و احساس رضایتمندی از خودشان و کارشان داشته باشند و در این زمینه دوره های توان افزایی زنان در بخش های مختلف را داریم.
وی آموزش به طور خاص برای مدیران زن را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: ما برای آموزش کارآفرینی نیز دوره هایی در سطح ملی و استانی داریم و سیاست هایی که در شورای عالی اداری در زمینه تخصیص 30 درصد از پست های مدیریتی که باید در اختیار بانوان قرار گیرد ، بعد از ابلاغ آن ما از تمام وزرا پیگیری کردیم و قرار است گزارش این اقدامات به ما داده شود تا مدیران زن در موقعیت های لازم ارتقا یابند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: براساس گزارش های به دست آمده در این دوره هفت معاون وزیر جدید در دولت منصوب شدند و وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هر کدام دو معاون وزیر زن و برخی از وزارتخانه ها هم هر کدام یک معاون وزیر زن و 45 مدیرکل جدید زن در دستگاه های دولتی منصوب شدند.
وی ادامه داد: تا رسیدن به این 30 درصد پست های مدیریتی خیلی فاصله داریم ولی این هدفگذاری خیلی موثر است و در استان ها هم پیگیری کرده ایم که تعداد معاونان فرمانداران و دهیاران قابل تحسین است به طوری که از 33 هزار دهیار 2 هزار و 500 دهیار زن داریم.
وی ادامه داد: برای توان افزایی و ارتقای مدیریت زنان همه توان خود را به کار گرفته ایم. خوشحالیم که 45 درصد شرکت کنندگان در آزمون شرکت های دانش بنیان هم زن هستند.
وی اظهار داشت: جهانی بودن مساله زن و اینکه اگر ملی به این موضوع می اندیشیم و محلی در عرصه زنان عمل می کنیم؛ بعد جهانی را نمی توانیم فراموش کنیم.
وی با اشاره به برگزاری نشست زن، صلح و توسعه پایدار که امروز نیز برگزار شد ، اضافه کرد: یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می داریم چرا که موثرترین گام ها را در انتصاب یک مشاور امور زنان به نام شهلا حبیبی را برداشتند و راه را برای طرح موضوعات باز کردند و وی نسبت به حضور و جایگاه زنان نقش کلیدی داشتند.
دومین کنگره ملی زنان موفق ایران امروز با حضور جمعی از زنان موفق و کارآفرین در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.