۰ نفر

چند راهکار ساده که فرزندان‌مان بانی خیر شوند

۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 222529
چند راهکار ساده که فرزندان‌مان بانی خیر شوند

اگر این روزها در خانه هیات دارید می‌توانید قسمتی از هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید را صرف خرید کالاهای فرهنگی مانند کتاب کنید. به فرزندان‌تان بدهید تا کتاب‌ها یا محصولات دیگر را در بین دوستان یا کودکانی که در مراسم شرکت کرده‌اند، تقسیم نمایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فردا نیوز، آموزش خلاقیت به کودکان احتیاج به کلاس و تخته سیاه ندارد. می‌توانید از ساده‌ترین اتفاقات استفاده نمایید و روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های مرسوم همیشگی نمایید. این روزها، در زمان عزاداری‌ها و جلسات سوگواری بهترین بستر برای شروع و ایجاد این تغییرات است. به سراغ ساده‌ترین کارهای مرسوم این روزها بروید و روش‌های جدیدی را برای انجام آن‌ها پیدا کنید. یکی از کارها که این روزها در ابعاد گسترده انجام می‌شود، نذری‌ها و مراحل آماده کردن آن‌هاست. کافی است کمی وقت بگذارید همراه با مقداری حوصله تا راه‌های جدیدی را برای انواع نذری‌ها پیدا نمایید.

تعریف صحیح از نذر و نذری

قبل از هر کاری سعی کنید تعریف کاملی از نذری در ذهن کودکان‌تان ایجاد کنید. منظور از نذر قولی است که انسان می‌دهد تا کاری از کارهای خیر را انجام دهد و یا کاری که انجام آن نهی شده است را ترک نماید.

البته توضیح دهید که لزوما قرار نیست، بعد از هر نظر به خواسته‌هایی که مد نظرمان است برسیم، چرا که ما نمی‌دانیم دقیقا کدام عمل به خیر و صلاح ما نزدیک‌تر است. حالا با این وسعتِ تعریف می‌توانید بسیاری از کارها را در این محدوده وارد نمایید.  

از درون خانه شروع کنید

از درون خانه شروع کنید و روش‌های جدید نذر کردن را پیاده نمایید. به عنوان مثال می‌توانید یک نذر خانوادگی داشته باشید برای ظهور امام زمان (عج). یک کار ساده را انتخاب کنید تا همه در کنار هم آن را انجام دهید. برای اولین قدم می‌توانید یک عادت خوب را تمرین کنید. مثلا همه باید خوش اخلاق باشند چه درون خانه و چه بیرون از آن، یا می‌توانید قرار بگذارید نمازها را اول وقت بخوانید.

 یک کار فرهنگی انجام دهید

اگر این روزها در خانه هیات دارید می‌توانید قسمتی از هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید را صرف خرید کالاهای فرهنگی مانند کتاب کنید. آن‌ها را در اختیار فرزندان‌تان قرار دهید. به آن‌ها بگویید که این هم یک نوع نذر است. کتاب‌ها یا محصولات دیگر را در بین دوستان یا کودکانی که در مراسم شرکت کرده‌اند، تقسیم نمایند. با این کار ساده، هم فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج نموده‌اید و هم قسمتی از تفکر کودکان را از همین ابتدا به مسیر صحیح هدایت نموده‌اید.

 نذری‌های مرسوم و معمول

اگر خودتان یا کودکان‌تان در کنار همه کارهای گفته شده، باز هم دوست دارید تا یک نوع خوراکی به عنوان نذری پخش کنید، می‌توانید درون خانه آن را آماده نمایید، و با همکاری بچه‌ها قسمتی از کارهای آن انجام شود. ساندویچ‌های کوچک نان و پنیر و سبزی، کیک‌های کوچک خانگی و یا شربت‌های ساده، همه چیزهایی هستند که با حداقل کمک شما و بیشتر توان خود کودکان، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و برکت را وارد ابعاد مختلف زندگی‌تان نمایید.