۰ نفر

دوباره عاشق همسرتان شوید

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 219755
دوباره عاشق همسرتان شوید

منتظر معجزه نباشید او همان‌جاست و منتظر شماست تا او را بیابید دوباره عاشق همسرتان شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان،  "این بزرگ‌ترین خوشی‌ها و لذت‌ها نیست که بیش از چیزهای دیگر باارزش است؛ بلکه به وجود آوردن لذت و شادی از دل چیزهای کوچک و معمولی است که ارزشمند است".

کمرنگ شدن نشانه‌ها و علایم وجود عشق و شادی، باعث دلسردی و نگرانی است. بدون پی‌ بردن به این‌که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است، ما به عادت بی‌تفاوتی، بی‌توجهی یا درماندگی و تهی‌شدن مبتلا می‌شویم. دنبال کردن فعالانه لذت متقابل که مشخصه روزهای شروع رابطه و دوران آشنایی است، متوقف و رها می‌شود. تعجبی ندارد که در چنین شرایطی، از یکنواختی یا حس مورد علاقه نبودن شکایت می‌کنیم. از آن‌جا که حس نمی‌کنیم مورد علاقه و توجه هستیم، ممکن است چنین فرض کنیم که هر یک از ما به عمد یکدیگر را از شادی و لذت محروم می‌کنیم و جاده مارپیچ و سراشیبی را با دریغ کردن محبت از یکدیگر و اتهام‌زنی به هم به وجود می‌آوریم.

آن ترکیب دلخواه از احساس، توجه و هیجان دیگر هیچ‌گاه به صورت یک هدیه زیبا جلوی در خانه‌مان انداخته نمی‌شود. ما باید آن را به‌وجود آوریم، درست همان‌طور که طی روزهای اولیه آشنایی و شروع رابطه انجام می‌دادیم. در آن هنگام ساعت‌ها وقت خود را صرف برنامه‌ریزی برای این‌که چه بپوشیم، چه بگوییم، چه کار خاص و ویژه‌ای برای فرد مورد علاقه‌مان انجام دهیم، می‌کردیم. اما اگر امروز رابطه زناشویی‌مان را قحطی شادی و عشق فراگرفته است، باید آن را با رفتارهایی هم‌چون توجه، اهمیت، شوخی، تفریح و مهربانی از بین ببریم و نگذاریم که رابطه‌مان تشنه و نیازمند چنین رفتارها و عواملی باشد.

البته ممکن است این موضوع شبیه به یک طنز باشد که شما و همسرتان یک دعوا و بگومگو شدید داشته باشید، از هم جدا شوید، بفهمید که بدون هم قادر به زندگی نیستید، تصادفاً یکدیگر را ملاقات کنید و دوباره عاشق هم شوید. زندگی فیلم کمدی نیست و شما برای آن‌که دوباره عاشق همسرتان شوید، نبایستی از هم جدا شوید. گاهی اوقات عشق به حالت کما می‌رود و ما به راحتی هر چه تمام‌تر آن را فراموش می‌کنیم. اما عشقی که اولین‌بار شما را به هم جذب کرده است، می‌تواند بارها و بارها معجزه کند.

درخشش یک عشق جدید، یک هدیه ویژه است اما مانند هر هدیه دیگر، این درخشش با گذشته زمان کم‌فروغ و تیره می‌شود و این اصلاً به معنای این نیست که شما به آن هدیه علاقه‌مند نیستید. این تنها به این مفهوم است که شما گرفتار مشکلات روزمره شده‌اید و هدیه را در یک گنجه و پوشش قرار داده‌اید.

رفتارتان را اصلاح کنید

گاهی با رفتارتان باعث می‌شوید که برای همسرتان صحبت کردن در خصوص آن‌چه در ذهنش می‌گذرد، دشوار شود. اگرچه به ظاهر می‌گویید که می‌خواهید آن‌چه آزارش می‎دهد و برایش مشکل‌ساز شده است را بشنوید اما به‌راستی رفتارتان یا نوع واکنش‌تان معنای دیگری می‌دهد. شاید حواس‎تان جای دیگری است یا اصرار دارید همسرتان مبالغه می‌کند. شاید هم نسبت به آن‌چه فاش می‌کند، با سکوت تهدید آمیز و معنادار یا خشونت رفتار می‎کنید. به هر حال هر شیوه‌ای را که در پیش بگیرید، نتیجه این می‌شود که باعث می‌شوید همسرتان به هراس بیفتد و صمیمت و امنیت خاطر در رابطه شما با همسرتان مخدوش شود.

توجه کردن به روش‌هایی که در آن ارتباط‌های همسرتان را منحرف یا قطع می‌کنید، کار سودمند و مفیدی است. گفت‌وگوی صادقانه و مستقیم، هدیه‌ای است که باید با آغوش و گوش‌های باز از آن استقبال کرد.

رفتارهای عاشقانه انجام دهید

در چند روز آینده به عاشقانه کردن رابطه زناشویی‌تان بپردازید. در ابتدا آن‌چه انجام می‌دهید شاید تصنعی باشد و یا حتی شاید در تضاد و تناقض با وضعیت کنونی احساسی باشد که نسبت به یکدیگر دارید. اما وقتی دریابید که عمل کردن به روشی رمانتیک و محبت‌آمیز نسبت به همسرتان به‌راستی باعث می‌شود که احساس رمانتیک و عاشقانه بیشتری در شما ایجاد شود، قطعاً شگفت‌زده خواهید شد.

ذهن‌خوانی را کنار بگذارید

فکر اطفال را که قادر به صحبت نیستند، باید خواند و فهمید. اما افراد بزرگسال آن‌چه می‌خواهند و نیاز دارند را به زبان می‌آورند. به همین دلیل است که وقتی شما فهرست‌های مربوط به رفتارهای محبت‌‌آمیز را تهیه می‌کنید، برای همسرتان درست آن‌چه را که باعث خواهد شد احساس مورد توجه بودن در خود کند را مشخص می‌کنید. در این‌جا هیچ فکرخوانی و درک منظور اصلی وجود ندارد؛ پس دلسردی و سرخوردگی نیز به‌وجود نمی‌آید.

در خواست‌هایتان را با همسرتان در میان بگذارید

درخواست‌ها و نیازهایتان را با همسرتان در میان بگذارید. به نظر می‌رسد رابطه‌ای نزدیک و صمیمانه که در آن همسران می‌ترسند آن‌چه را می‌خواهند، درخواست کنند، دچار تناقض باشد. اما چنین چیزی بسیار متداول است. ما به این علت چیزی را درخواست نمی‌کنیم که می‌ترسیم در صورت بیان خواسته‌مان، دست رد به سینه‌مان بخورد و جواب رد بشنویم یا این‌طور تصور شود که ما فردی ناتوان یا نیازمندیم. پس از آ‌ن‌جا که نمی‌خواهیم زیر بار منت همسرمان برویم، از بیان خواسته خود صرف‌نظر می‌کنیم.

اگر بتوانید خواسته‌ها و نیازهایتان را بدون کنایه و به‌طور مستقیم بیان کنید، دیگر همسرتان دچار سردرگمی نمی‌شود و آرامش بیشتری خواهد داشت. ضمن این‌که او هم مجبور نخواهد بود که حدس بزند چه خواسته و نیازی دارید و می‌تواند مستقیم از شما بپرسد. فقط پرسیدن چنین چیزی یکی از صمیمانه‌ترین کارها و از جمله هدایای محبت‌آمیزی است که شما می‌توانید به همسرتان اعطا کنید.

دوباره عاشق شدن کار سخت و خاصی نیست؛ تنها کافی است به خاطر بیاورید چرا اولین‌بار عاشق شدید و دوباره آن دلیل را جست‌وجو کنید. منتظر معجزه نباشید، او همان‌جاست و منتظر شماست تا او را بیابید.