۰ نفر

تکنیکی برای درخواست افزایش حقوق از رییس!

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 201145
تکنیکی برای درخواست افزایش حقوق از رییس!

حقوقتان کم است؟ می ترسید درخواست افزایش حقوق دهیم و با شما مخالفت شود؟ اصلا نمی دانید که چگونه درخواست افزایش حقوق دهید؟ تکنیک هایی را بیاموزید تا به راحتی بتوانید درخواستتان را مطرح کنید .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، مذاکره برای حقوق مانند هر نوع مذاکره‌ی دیگر است - به جز این‌که کلماتی که استفاده می‌کنید می‌تواند بی‌نهایت قدرتمند باشد، چون این گفت‌وگو یک جنبه‌ی شخصی دارد. این مذاکره بر سر یک ارزش و قیمت یک شئ بی‌جان نیست، بلکه بر سر ارزش شما برای یک کسب و کار است.

شما در مصاحبه موفق شدید، بهترین تلاش‌تان را کردید، و شغل را به دست آوردید. حالا قسمت سخت آن رسیده‌است:

وقتی که صحبت درباره مسائل مالی می شود خود را کاملا نشان دهید. در هنگام قبول یک شغل جدید سعی کنید از ایده ها و استراتژی های جدیدی برای مقابله با چالش ها استفاده کنید بی‌نهایت قدرتمند باشد، چون این گفت‌وگو یک جنبه‌ی شخصی دارد . این مذاکره بر سر یک ارزش و قیمت یک شئ بی‌جان نیست، بلکه بر سر ارزش شما برای یک کسب و کار است.

ارزش و اعتبار خود را به همه ثابت کنید

وقتی که صحبت درباره مسائل مالی می شود خود را کاملا نشان دهید. در هنگام قبول یک شغل جدید سعی کنید از ایده ها و استراتژی های جدیدی برای مقابله با چالش ها استفاده کنید. هرچقدر یک کارفرما به شما بها دهد حقوق بیشتری هم می دهد. در مورد چیزی که از خود بروز می دهید کاملا روشن عمل کنید. بهترین دستمزد برای شما چه چیزی است؟ پول؟ مرخصی؟ ارتقا ؟ یک دفتر کار خوب؟ قبل از شروع مذاکره های مالی موضع خود را کاملا روشن کنید.

روی پیشنهادات دیگر هم فکر کنید

به کارفرما درباره صحبتها و پیشنهادات قبلی خود با مدیران دیگر هم بگویید . آن اطلاعات می تواند قدرت چانه زنی شما را بالا ببرد.

درباره حقوق شخصا مذاکره کنید

ارتباط رودررو با کارفرما بیشتر از تماس تلفنی تاثیر دارد. مردم در ملاقات های رو در رو بهتر می توانند درباره مسائل مالی مذاکره نمایند.

درخواست شما برای افزایش حقوق به دلیل ارزش کار شما است

شاید به کار بردن عبارت درخواست افزایش حقوق کمی گمراه کننده باشد در واقع کاری که شما انجام می دهید درخواست افزایش حقوق به دلیل بالاتر بودن ارزش کار شما است.

هنگامیکه درخواست افزایش حقوق می کنید رئیس شما به این موضوع فکر می کند که ارزش  واقعی کار شما به چه اندازه است؟ بنابراین وظیفه شما این است که ارزش واقعی کار خود را به نحو احسن به رئیس خود نشان دهید.

آنها دوست ندارند که بشنوند شما به این دلیل درخواست افزایش حقوق دارید که برای مثال در پرداخت اقساط خود مشکل دارید. آنها می خواهند دلیل های مبنی بر بالاتر بودن ارزش واقعی کارتان را بشنوند.

اگر با درخواست شما موافقت نشد دلیل آن را متوجه شوید و دوباره تلاش کنید .اگر موفق نشدید با درخواست خود افزایش در میزان حقوق خود داشته باشید مأیوس نشوید . در مورد نقاط ضعف خود سوال کنید و سعی کنید تا جای ممکن بر روی آنها کار کنید. و در نهایت به یاد داشته باشید که زمانی می توانید درخواست افزایش حقوق داشته باشید که واقعا شایسته آن باشید. بنابراین در زمان مناسب اقدام لازم را انجام دهید.