۰ نفر

چگونه از زبان بدن‌تان درست استفاده کنید؟

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰
کد خبر: 173156
چگونه از زبان بدن‌تان درست استفاده کنید؟

زبان بدن مانند جعبه‌ی اعلانات است، طرز قرار گرفتن دستهای شما، موقعیت پاها، چهره شما می گوید که امروز حریف موفق تر است یا شما. این جعبه اعلانات دروغ نمی گوید، رازهای نگفته شده ذهن شما را برای طرف مقابل بازگو می کند. از قدیم می گویند حرف راست را از بچه بشنوید، شاید درباره زبان بدن هم بتوان همین ضرب المثل را بکار برد.

زبان بدن یک جریان ثابت و غیرلفظی ارتباطی است؛ بدون ادای یک کلمه (حتی بدون اینکه متوجه باشیم)، زبان بدن احساسات و افکار ما را نشان می‌دهد؛ مثلا بدون ردوبدل کردن یک حرف می‌توانید حدس بزنید که مسئول خدمات‌‌دهی چه حسی درباره شما (که مشتری هستید) دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، به عبارت دیگر، بدن ما زبانی مخصوص خود دارد و کلمات آن همیشه با محبت نیست. به احتمال بسیار زیاد زبان بدن شما بخش مهمی از آن کسی‎ست که هستید، تا جایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید. اگر موضوع این است، پس وقت‎اش شده که کاری بکنید؛ چون ممکن است کارخرابی کنید. تغییر دادن این زبان، صبر و پشتکار لازم دارد و به همین میزان زمان و صبوری که خواهید داشت، ارزش بالایی دارد. هر روز دقیقه ای روی این مسائل کار کنید و مطمئن باشید همه چیز درست می شود و شما می توانید سکان دار بدن خود باشید. در اینجا با چند تکنیک به شما آموزش می‌دهیم تا از زبان بدن درست استفاده کنید.  

- قسمت مهم و اولیه در یک ارتباط،  تمیز و منظم بودن ظاهر است. در واقع این امر تا حدودی زیادی مشت شما را باز می کند و افکار شما را بیرون می ریزد.

- صاف ایستادن و نگه داشتن دست‌ها با فاصله‌ی کمی از بدن نشان‌دهنده‌ی قدرت است. مانند سوپرمن بایستید و دستا‌ن‌تان را بر روی پشت‌تان بگذارید.

دست به سینه یا پاهای روی هم انداخته، تا حدودی موانع فیزیکی هستند که نشان می‎دهند شما پذیرای گفته‎های فرد مقابل نیستید. حتی اگر لبخند بزنید، ممکن است شخص مقابل حس غر زدن دریافت کند

- اخم، تظاهر، و ترش‌رویی سیگنال‌های منفی به مغز می‌فرستد و مغز باور می‌کند که هر کاری که در حال انجام دادن هستید، سخت و دشوار است. در نتیجه‌ میزان ترشح کورتیزول به گردش خون افزایش می‌یابد و به دنبال آن شما مضطرب‌تر می‌شوید. خودتان را مجبور کنید که لبخند بزنید.

- حرکات دست معنای بیشتری به حرف‌های شما می‌بخشند. به نحوه‌ی حرف زدن خود فکر کنید و با دست حرف زدن را با خود تمرین کنید. با تمرین کردن اعتماد به نفس‌تان بیشتر می‌شود.

- قبل از اینکه صحبت کنید، خوب فکر کنید. برای شما یک پیشنهاد داریم. زمانی که در حال فکر کردن هستید، قبل از اینکه به صحبت‌تان ادامه دهید این کار را بکنید: لحظه‌ای مکث کنید، نگاهی متفکرانه به خود بگیرید، به نقطه‌ای دور نگاه کنید، و بعد از آن تماس چشمی‌تان را با مخاطبان دوباره برقرار سازید

- اگر به صورت چهره‌به‌چهره‌ مقابل مخاطب بایستید، احساس مقابله و نبرد را به او انتقال می‌دهید. یکی از روش‌های کاهش حس غریزیِ تهدید در افراد این است که کمی فاصله‌‌ی خود را با طرف مقابل حفظ کنید و مانند یک مدل در زاویه‌ای مناسب بایستید.

- نگاه به ساعت وقتی که با کسی صحبت می‎کنید علامتی واضح از بی‎احترامی و غروراست. این حرکت حامل این پیام است که کارهایی بهتر از صحبت کردن با فردی که با او هستید برای انجام دارید و نگران از دست دادن آن‎هاهستید.

صاف ایستادن و نگه داشتن دست‌ها با فاصله‌ی کمی از بدن نشان‌دهنده‌ی قدرت است. مانند سوپرمن بایستید و دستا‌ن‌تان را بر روی پشت‌تان بگذارید

- دست به سینه یا پاهای روی هم انداخته، تا حدودی موانع فیزیکی هستند که نشان می‎دهند شما پذیرای گفته‎های فرد مقابل نیستید. حتی اگر لبخند بزنید، ممکن است شخص مقابل حس غر زدن دریافت کند.

- سر تکان دادن اغراق‎آمیزنشانگر نگرانی برای تایید است. شاید افراد این سر تکان دادن سنگین شما را به عنوان تلاش برای نشان‎دادن این‎ قلمداد کنند که شما با آن‎ها موافقت می‎کنید یا چیزی را درک می‎کنید که در واقع درکش نکرده بودید.

-  نزدیک شدن بسیار. اگر خیلی به کسی نزدیک شوید، علامت این است که برای حریم شخصی و درک آن احترام قائل نیستید. این می‎تواند باعث ناراحتی افراد شود.

نکته آخر:

با ابزاری که بسیاری از پیام ها را می توان انتقال داد، می توان سرنوشت را ساخت چرا که تاثیرات زبان بدن روی مخاطب غیر قابل تصور است. ابزاری که برایش هزینه ای نمی کنید و اگر درست از آن استفاده نکنید، هزینه گرانی برایتان می سازد. یادتان باشد، انجام و پرهیز از بعضی حرکات باعث موفقیت اجتماعی و کاری شما خواهد شد.