۰ نفر

۱۰ کار کوچک که زوج های خوشبخت انجام می‌دهند

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۴۸
کد خبر: 169891
۱۰ کار کوچک که زوج های خوشبخت انجام می‌دهند

آیا تا به حال فکر کرده اید زوج های خوشبخت برای ساختن زندگی شاد و مفرح چه می‌کنند؟ آیا تا به حال فکرکرده‌اید بعد از تمام آن ازدواج‌های افسانه‌ای چه اتفاقی می‌افتد؟ سیندرلا، زیبای خفته، سفیدبرفی، راپونزل، و همه‌ی زیبارویان دیگر و شاهزاده‌های جذاب‌شان برای ساختن آن زندگی خوش و خرم چه می‌کنند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، حدس زدن آن هوش زیادی نمی‌خواهد، درست است؟ اگر رابطه‌ای سالم داشته‌باشید، نیازی نخواهیدداشت از شخصیت‌های دیزنی الهام بگیرید. شما افسانه‌ی خودتان را خواهیدداشت که فقط خودتان دو نفر آن را نوشته‌اید.

بنابراین، چه‌چیزی باعث رضایت و شادی ما زوج های خوشبخت می‌شود؟ ما برای این‌که راضی و خرسند بمانیم نیازی به سنگ‌های قیمیتی، جواهرات، پول، و مادیات ارزشمند دیگر نداریم. کارهای خیلی کوچکی هستند که هر روز انجام می‌دهیم و می‌توانند ما را شاد کنند. من و شوهرم زندگی شادی داریم، و آن‌چه هرروز انجام می‌دهیم میلیون‌ها دلار هزینه ندارد! در این مقاله ۱۰ کار کوچک که زوج های خوشبخت هرروز انجام می‌دهند را بشناسید.

 

۱. ارتباط برقرار می‌کنیم.

ارتباط برقرار کردن نوعی هم‌بستگی است. حداقل یک‌بار گفت‌وگو در هر روز کافی است تا هر سوءتفاهمی را از بین ببرید. اگر چیزی شما را اذیت می‌کند یا به چیزی درمورد شریک زندگی‌تان اعتراض دارید، صحبت کنید.

آن را به همراه و همدم‌تان بگویید، یک گفت‌وگو را آغاز کنید. لطفا نق نزنید یا گله و شکایت نکنید، فقط نقص‌ها یا خطاها را نبینید. به جای نقاط منفی، نقاط مثبت را درک کنید. نوع دیگری از برقراری ارتباط این است که شریک زندگی‌تان را درجریان فعالیت‌های روزانه‌تان قرار دهید. این‌گونه، لذت آگاهی از امور روزانه‌ی یک‌دیگر را از دست نخواهیدداد.

 

۲. علایق مشترک ایجاد می‌کنیم.

داشتن علایق مشترک(نه همه‌ی علایق) با شریک زندگی‌تان نشانه‌ی یک رابطه‌ی سالم است. زوج‌های خوشحال تمایل دارند از مصاحبت یک‌دیگر لذت ببرند، مهم نیست به چه کاری مشغول هستند.

شاید از علاقه‌ی وافر او به لیگ ملی فوتبال خوش‌تان نیاید، یا شاید او از تماشای”کدبانوهای وامانده” با شما لذت نبرد، اما بعضی چیزها هستند که شما دو نفر می‌توانید با هم انجام‌شان بدهید.

مثلا آشپزی. شماها می‌توانید غذاهایی را برای نخستین بار درست کنید که همیشه برای‌تان چالش برانگیز بوده‌است. یا به گل و گیاه‌ها رسیدگی کنید. با قدم‌های کوچک شروع کنید، شما دو نفر می‌توانید باغ‌چه‌ای زیبا را با هم پرورش دهید.

 

۳. با هم وقت می‌گذرانیم.

با این زندگی که روی دور تند است، دشوار است که اوقات فراغتی برای سرگرمی‌های شخصی پیدا کنید. چرا حداقل نیم‌ساعت از برنامه‌ی شلوغ‌تان را به خودتان اختصاص نمی‌دهید و از آن استفاده نمی‌کنید. می‌توانید قرار نهار بگذارید یا خرید خانه را با هم انجام دهید.

آخر هفته‌ها کار متفاوتی انجام دهید. مثلا، به تماشای فیلمی بروید که از تلویزیون شهری پخش می‌شود، و درون ماشین‌تان فیلم را تماشا کنید. حتی اگر از فیلم خوش‌تان نمی‌آید، همیشه ‌می‌توانید با ذرت بو داده و نوشیدنی روی صندلی عقب بنشینید و از مصاحبت یک‌دیگر زیر آسمان لذت ببرید.

 

۴. معاشقه می‌کنیم.

با هم به بستر رفتن همیشه به معنی رابطه‌ی جنسی نیست. می‌توانید فقط کنار شریک زندگی‌تان زیر پتو دراز بکشید و معاشقه کنید. آیا می‌دانید پژوهشی نشان داده‌است بوییدن شریک زندگی‌تان هنگام معاشقه تاثیر مثبتی روی رابطه‌تان دارد؟

بوی بدن شریک زندگی‌تان کلیدهای شیمیایی خاصی دارد که آرامش یا احساس امنیت را به شما القا می‌کند. برای همین معاشقه واکنشی ویژه به یک رابطه‌ی سالم برای زوج های خوشبخت است.

 

۵. یک‌دیگر را در آغوش می‌گیریم و به نرمی می‌بوسیم.

شاید برای بعضی‌ها انجام هرروزه‌ی این کارها احمقانه به‌نظر برسد(من چند زوج را می‌شناسم که یک‌دیگر را در آغوش نمی‌گیرند و نمی‌بوسند. فقط خدا می‌داند چرا.)، اما این موضوع”احمقانه”دارویی قوی است که می‌تواند شما دو نفر را شاد نگه‌دارد.

قبل از رفتن به محل کار، و بعد از بازگشت به خانه آغوش‌های گرم و بوسه‌های نرم داشته‌باشید. این را تبدیل به یک مراسم کنید؛ شما دو نفر بعد از مدتی نمی‌توانید آن بگذرید، به من اعتماد کنید! زوج‌های شاد معمولا هر وقت تمایل داشته‌باشند شریک‌زندگی‌شان را می‌بوسند و تنگ در آغوش می‌گیرند. حدس می‌زنم برای همین خوشحال هستند، درست است؟

 

۶. هرروز “عاشقتم”را بیان می‌کنیم.

شایدگفتن هرروزه‌ی “دوستت دارم” برای‌تان یک‌نواخت به‌نظر برسد، اما این درست نیست. من به این‌ها می‌گویم: “کلمات جادویی”. روزی ۲ بار به زبان آوردن این کلمات جادویی کافی است، به‌ویژه قبل از رفتن به محل کار، و قبل از رفتن به بستر. در هر شرایطی این کلمات را به زبان بیاورید چون”این‌ها فقط واژه هستند و واژه‌ها تمام چیزی هستند که من برای به‌دست آوردن قلب تو دارم.”-بویزن

 

۷. شوخ‌طبع هستیم.

یکی از دلایلی که عاشق مرد زندگی‌ام شدم شوخ‌طبعی او بود. او در زمان‌های غیرمنتظره‌ای خنده‌دارترین جوک‌ها را می‌گوید. و این قابلیت را دارد که من را ساعت‌ها بخنداند! جوک گفتن‌های گاه به گاه تاثیر مثبتی روی یک رابطه‌ی دارد.

نمی‌توانم تصور کنم زندگی‌ام با آدم‌های جدی احاطه شده‌باشد. من به شوخی احتیاج دارم. شما هم همین‌طور! زوج های خوشبخت زمان مناسب را برای شوخی می‌دانند. و خندیدن به جوک‌های یک‌دیگر، حتی مزخرف‌ترین جوک روی زمین، می‌تواند میزان عشق بین شما را بالا ببرد.

 

۸. زنگ‌ها را خاموش می‌کنیم.

بیش‌تر وقت‌تان در محل کار سپری می‌شود. بخش دیگری از آن صرف کارهای متفرقه از قبیل خوردن و خوابیدن می‌شود. بنابراین هرقدر زمان باقی می‌ماند، برای یک‌دیگر صرف کنید. وب‌گردی را، شبکه‌های اجتماعی را به‌کلی کنار بگذارید، و به سادگی کلید خاموش را فشار دهید. تلفن‌تان را خاموش کنید، و با شریک زندگی‌تان ارتباط رودرور برقرار کنید. عاشق آن خواهیدشد!

 

۹. به ابراز علاقه در انظار عمومی اعتقاد داریم.

زوج‌های خوشحال از ابراز علاقه در انظار عمومی لذت می‌برند. دست در دست قدم بزنید، هنگامی که در انتظار ایستاده‌اید یک‌دیگر را در آغوش بگیرید، گونه‌اش را ببوسید، یا کار مورد علاقه‌ی من، ادای غریبه‌ها را دربیاورید.

گاهی، هنگامی که منتظر قطار هستیم، به سادگی گفت‌وگویی را با شریک زندگی‌ام آغاز می‌کنم، انگار برای نخستین بار است او را می‌بینم، و این کار را تا رسیدن به مقصد ادامه می‌دهیم. این برای آن روز به اندازه‌ی کافی سرگرم‌کننده است.

 

۱۰. با هم برای آینده طرح‌ریزی می‌کنند.

طرح‌ریزی برای آینده می‌تواند به دو صورت باشد. یکی این است که با تقویم، ماشین حساب، و دفتریادداشت بنشینید. دومی این است که یک گفت‌وگوی عمیق و معنی‌دار درباره‌ی طرح‌های آینده‌ی زندگی‌تان داشته‌باشید. مثلا، زوج های خوشبخت رسم دارند همه‌چیز را، هرقدر که موضوع پیش‌پا افتاده‌ای باشد، با هم طرح‌ریزی کنند.

شما دو نفر یک تیم هستید. هر چیزی با کمک هم امکان‌پذیر می‌کنید، چه مربوط به بچه‌ها باشد، یا زندگی زناشویی‌تان، یا شغل‌تان، یا طرحی برای خرید خانه. طرح‌ریزی پیوندتان را محکم‌تر و سفر زندگی‌تان را پربارتر می‌کند.