۰ نفر

حرف‌هایی که درباره رابطه عاشقانه درست نیست

۱۳ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱
کد خبر: 168332
حرف‌هایی که درباره رابطه عاشقانه درست نیست

در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۷ چیز در یک رابطه عاطفی و عشقی که هرگز نباید باور کنید را به شما معرفی کنیم.

اگر فکر می‌کنید رابطه‌تان باید اسلوب خاصی داشته باشد، احتمالا دارید مقدمات شکست را می‌چینید. و زمانی که شکست رخ بدهد، حیران می‌مانید که کجای کار اشتباه بوده‌است، در حالی که همه‌ی چیزهایی که اتفاق افتاد طوری است که انگار هیچ‌کس نمی‌تواند در یک رابطه عاطفی و عشقی ایده‌آل باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، شاید کمی خسته و دلزده باشید؛ فکر می‌کردید وقتی عاشق شوید، دنیا تبدیل به قصه‌ای می‌شود که همه چیز در آن به کام شما است. این‌که بگوییم تعداد کسانی که رابطه‌ای عالی دارند چندان زیاد نیست، خلاف واقعیت است، اما بسیاری از آدم‌هایی که قدم در یک مسیر عشقی می‌گذارند به چیزهایی در یک رابطه باور دارند که غالبا حقیقت ندارند. بنابراین ما در این نوشتار ۷ چیزی را که نباید در روابط امروز باور کنید در اختیارتان می‌گذاریم.

در ادامه ۷ چیز در یک رابطه عاطفی و عشقی که نباید باور کنید آمده است:

 زوج‌های خوشبخت با هم دعوا نمی‌کنند.

کشمکش و درگیری در روابط کاملا طبیعی است؛ اما ابراز عصبانیت همراه با خشونت طبیعی نیست. زوجهای خوشبخت با هم بحث می‌کنند اما آموخته‌اند احساسات خود را به شیوه‌ای سازنده‌تر بیان کنند تا بتوانند به یک راه‌حل موثر برسند.

سازش و همکاری از ابزارهایی هستند که زوج‌های موفق برای حل درگیری‌های‌شان به کار می‌برند.

 

 بچه‌دار شدن به معنای مرگ عشق و اشتیاق در یک رابطه است.

اضافه شدن یک آدم کوچولو به پیوند شما، لزوما به معنای پایان دوام رابطه‌ی جنسی شما نیست، اما مشکلاتی که در رابطه‌تان دارید را نیز رفع نمی‌کند. بچه‌ها می‌توانند لذت فوق‌العاده‌ای به رابطه‌ها بیفزایند، اما استرس و کار اضافی نیز به بار می‌آورند.

بیم و هراس‌تان را درباره‌ی تغییراتی که در روابط جنسی‌تان با وجود بچه‌ها تجربه خواهید کرد، با همسرتان در میان بگذارید. به همان اندازه‌ای که مادر یا پدر هستید، نقش خود را به عنوان یک همسر حفظ کنید. با همسر خود برنامه‌ریزی کنید و زمان و انرژی برابری برای حفظ یک رابطه‌ی صمیمی و ساختن خانواده‌تان اختصاص دهید.

 

 اگر طرف مقابل شما واقعا عاشق‌تان باشد، احساس شما را می‌داند.

هیچ کس نمی‌تواند ذهن‌خوانی کند، هرچند زوج‌هایی که خیلی به هم نزدیک هستند، متوجهِ حالات صورت و زبان بدن طرف مقابل‌شان می‌شوند و منظور آنها را می‌فهمند. شما باید در تمام ابعاد رابطه‌تان خواسته‌ها و احساسات‌تان را با شریک زندگی‌تان درمیان بگذارید. خوب گوش دادن و مهارت‌های ارتباط موثر، عوامل مهمی در تمام طول رابطه هستند.

 

اگر شریک زندگی‌تان حسود نیست، یعنی شما برای او اهمیتی ندارید.

حسادت در رابطه به عنوان یک هیجان طبیعی، افسانه است. زوج‌هایی که به هم اعتماد دارند، نسبت به نگاه کردن طرف مقابل‌شان به شخصی دیگر یا صحبت او با کسی که می‌تواند یک شریک بالقوه‌ی رمانتیک باشد، حسادت نمی‌کنند.

در واقع، حسادت نشانه‌ی عدم اطمینان به ثبات یک رابطه یا عزت نفس طرفین است. اعتماد، کلید هر رابطه‌ای است. احساس اعتماد میان دو طرف به این معنا است که شما وفاداری شریک زندگی‌تان را زیر سوال نمی‌برید.

 

 زوج‌های خوشبخت هیچ کاری برای رابطه عاطفی و عشقی خود نمی‌کنند.

“و آنها تا ابد خوشبخت و شاد زندگی کردند” افسانه‌ای بیش نیست. داشتن یک رابطه‌ی گرم، به این معنا است که همیشه‌ به طرف مقابل‌تان توجه داشته باشید و به او محبت کنید همان‌طوری که او نیز با شما همین کار را می‌کند.

برای اطمینان از این‌که طرف مقابل شما خوشحال است، از او یک گزارش عملکرد بخواهید. از او بپرسید چه کاری می‌توانید انجام دهید که او احساس شادکامی و خوشحالی نسبت به این رابطه داشته باشد.

وقتی هر یک از طرفین یک رابطه برای بهترین بودن در برابر طرف مقابل‌اش تلاش کند، رابطه در حالت بهبود مستمر خواهد بود.

 

اگر رابطه‌تان خوب پیش نمی‌رود، می‌توانید طرف مقابل‌تان را تغییر بدهید.

شما هرگز نمی‌توانید کسی را به طور کامل تغییر بدهید. وقتی طرف مقابل‌تان کاری را که شما می‌پسندید انجام بدهد، می‌توانید با گفتنِ “متشکرم” آن رفتار را در او تقویت کنید. شما می‌توانید به طرف مقابل‌تان بگویید چگونه رفتارهایی باب میل‌تان است، اما نمی‌توانید او را مجبور به انجام کاری کنید.

وقتی پای تحولات عمده‌ی شخصیتی وسط باشد، طرف مقابل‌تان مجبور است خواهان ایجاد تغییر باشد. ممکن است یکی از دو طرف رفتار به طور کلی منفی داشته باشد یا به نوعی عصبی باشد، در این صورت تغییر دادن چنین ویژگی هایی که احتمالا در کودکی ایجاد شده‌اند، بعید است.

 

زوج‌های خوشبخت به دنبال هیچ نوع کمکی در بیرون از رابطه‌شان نیستند.

زوج‌ها قطعا برای حل مشکلات‌شان از مشاوره استفاده می‌کنند. اما متاسفانه زمانی کمک حرفه‌ای می‌گیرند که دیگر مشکلات در رابطه عاطفی و عشقی شان جدی‌تر شده‌اند.

روان‌درمان‌گران زوج‌ها، مشاوره‌ی قبل از ازدواج را ارائه می‌دهند تا طرفین یک رابطه بتوانند قبل از ایجاد تعهد نهایی مشکلات را از دور خارج کنند. کمک گرفتن در ابتدای یک رابطه و قبل از جدی شدن مشکلات، بهترین کار است. اگر نسبت به رابطه‌ای که دارید دلسرد شده‌اید، کمک گرفتن از یک مشاور برای حل مشکل خیلی دیر است.