۰ نفر

مردم کدام کشورها افسرده‌ترند؟

۸ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵
کد خبر: 154820
مردم کدام کشورها افسرده‌ترند؟

قطعا ما به آگاهی بیش‌تر درباره‌ی افسردگی نیاز داریم و برای همین است که در این نوشتار درباره‌ی ۱۱ کشور با بالاترین آمار افسردگی در جهان صحبت می‌کنیم. افسردگی یکی از مهم‌ترین اهریمن‌ها است که جامعه با آن مواجه است. و با این‌که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن رنج می‌برند، مکررا شاهد بوده‌ایم که این موضوع را مسکوت گذاشته‌اند.

افسردگی یک بیماری است که کنار آمدن با آن به دشواری کنار آمدن با بیماری‌های جسمی دیگر است. حتی بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می‌برند تصمیم می‌گیرند سکوت کنند و از درمان اجتناب می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، مواردی که تشخیص داده نمی‌شود معمولا به مرور زمان تشدید می‌شود، و اثبات شده‌است افسردگی بدون رهنمود پزشکی مناسب می‌تواند عذابی در تمام عمر، و تجربه‌ای طاقت‌فرسا باشد. اثرات آن می‌تواند از نوسان‌های روحی جزیی تا از دست دادن تمرکز و اشتها متفاوت باشد، و در صورتی که برای مدت طولانی نادیده گرفته شود حتی ممکن است سبب تمایل به خودکشی شود.

اگر ساختار جمعیت را در نظر بگیریم، مشاهده می‌کنیم که زنان نسبت به مردان بیش‌تر تحت تاثیر این بیماری هستند و به نظر می‌رسد حتی ثروتمندترین کشورها از چنگال آن رهایی ندارند.

مثلا امریکا در صدر فهرست ما قرار دارد و نرخ شیوع افسردگی مادام‌العمر در این کشور رقمی بالا معادل ۱۷ درصد است. هم‌چنین نرخ خودکشی در این کشور ۱ نفر در هر ۱۰۰۰۰ نفر است.

اخیرا رسانه‌ها و سازمان‌های اجتماعی به وسیله‌ای برای ایجاد فضایی بازتر برای گفت‌وگو درباره‌ی افسردگی و از بین بردن برخی افسانه و تابوهای مربوط به آن تبدیل شده‌است.

برای جامعه بی‌نهایت مهم است که بیش‌تر پذیرای بیمارانی باشد که از افسردگی رنج می‌برند و کمی بیش‌تر به آنها توجه کند. پیشرفت‌های پزشکی امروز درمان‌های مختلفی را برای بهبود موثر این بیماران، هم با استفاده از دارو و هم با روان‌درمانی، پیدا کرده‌است.

با این حال اگر بخواهیم خجالتی باشیم و از پذیرش وجود این بیماری در خودمان سر باز بزنیم، هرگز از بند آن رها نخواهیم‌شد. بیماران باید با اهریمن‌شان رو به رو شوند تا بر آن غلبه کنند. و جامعه نیز مسئولیت سنگینی به عهده دارد.

۱۱ کشور با بالاترین آمار افسردگی در جهان

۱۱. فنلاند

به نظر می‌رسد این کشور که به خاطر شهروندان شاد و سرزنده‌اش مشهور است، موارد افسردگی زیادی را در پستو پنهان کرده‌است. اغلب ادعا می‌شود علت آن آب و هوای سرد و آسمان تیره است. اما این موضوع جای بحث دارد چون بیشتر کشورهای دیگر این فهرست اساسا آسمانی روشن و آفتابی دارند.

۱۰. افغانستان

این کشور شاهد آشوب‌های زیادی بوده‌است و اصلا عجیب نیست که سلامت شهروندان‌اش دچار آسیب شده‌باشد. از هر ۱۰۰۰۰۰ شهروند، ۱۳۸۵ نفر احتمالا تحت تاثیر این بیماری هستند.

۹. بوتان

این کشور پادشاهی بی‌سر و صدا در حاشیه‌ی رشته‌کوه هیمالیا قرار دارد، به سرزمین صلح و آرامش مشهور است، با این حال گرایش‌های افسردگی در این کشور نشان‌دهنده‌ی آشفتگی ذهنی در میان شهروندان‌اش است. ظاهرا نرخ خودکشی در میان پناه‌جویان بوتانی در چند سال گذشته نیز افزایشی ناگهانی داشته‌است.

۸. مالدیو

شاید این کشور به جزیره‌های زیبا و آب‌های آبی تمیز آراسته باشد اما ساکنان آن آشفتگی‌هایی را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند. در هر ۱۰۰۰۰۰ شهروند تقریبا ۱۳۹۱ مورد ابتلا به افسردگی تشخیص داده شده‌است.

۷. برزیل

حتی کشور سرزنده‌ی برزیل هم کاملا از این اهریمن رها نیست. نرخ شیوع مادام‌العمر افسردگی در این کشور بیش از ۱۰ درصد است و این بیماری در میان بزرگسالان برزیلی خیلی شایع است.

۶. پاکستان

نرخ افسردگی در پاکستان را می‌توان تا حد زیادی به فشارهای اجتماعی و دشواری‌های دیگر ربط داد. زنان بیش‌تر از مردان در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند و علت آن نقش‌های جنسیتی در خانواده‌ها و دیگر مشکلات مالی و خانوادگی است.

۵. هند

در هند از ۱۰۰۰۰۰ شهروند بیش از ۱۴۰۰ نفر از گرایش‌های افسرده‌کننده رنج می‌برند، که این آماری هشداردهنده است و باعث شده‌است هند ۵‌امین کشور با بالاترین آمار افسردگی در جهان باشد.

۴. بنگلادش

اخیرا نرخ بالای افسردگی در بخش‌های شهری این کشور پدیدار شده‌است. عموما گروه‌های کم‌درآمدتر بی‌نهایت آسیب‌پذیر هستند و علت اصلی آن نگرانی بیش از حد است.

۳. تیمور شرقی

اقتصاد این کشور، که در جنوب شرق آسیا قرار دارد، درآمدی پایین‌تر از متوسط دارد و به نظر می‌رسد حدود ۴۰ درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. هم‌چنین این کشور با وضعیت گرسنگی هشداردهنده مواجه است. ظاهرا همه‌ی این عوامل ابزاری برای نارضایتی و اضطراب عمومی شده‌است.

۲. نپال

این کشور دوست داشتنی با این مشکل بیگانه نیست و به نظر می‌رسد افسردگی جنگ دیگری باشد که ساکنان نپال با آن مواجه هستند. خودکشی یکی از علت‌های اصلی مرگ در میان مردم این کشور است و نرخ اضطراب در آن گستره‌ای از ۱۸ تا ۳۷ درصد دارد. کمی آگاهی بیش‌تر در این حوزه می‌تواند برای این کشور یک موهبت باشد.

۱. امریکا

اولین کشور با بالاترین آمار افسردگی در جهان امریکا است. شاید این کشور یک ابرقدرت باشد و در پیشرفت‌های فناوری و اقتصادی پیشگام باشد، اما وقتی صحبت از افسردگی است، به نظر می‌رسد افراد بیش‌تری درگیر این اختلال مزمن هستند. این بیماری یکی از بیماری‌های روانی مهم است که بیش از ۳.۷ درصد آدم‌ها تحت تاثیر آن هستند، و از قرار معلوم این مشکل در امریکا جدی‌تر از تمام کشورهایی است که نرخ افسردگی در آنها بالا است.