۰ نفر

امیرعبداللهیان:

رییسی به ترکیه سفر می کند

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹
کد خبر: 695826
رییسی به ترکیه سفر می کند

وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای ترکیه ای خود گفت: درباره سفر ایت الله رییسی به ترکیه برنامه‌ریزی کردیم و او به زودی به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، ضمن قدردانی از میزبانی ترکیه، گفت: گفت‌وگوهای مهم و متنوعی با مقامات ترکیه و بردارم آقای چاووش اوغلو داشتیم همچنین بیش از ۹۰ دقیقه با آقای اردوغان رئیس‌جمهور، درباره مباحث دوجانبه و بین‌المللی و منطقه‌ای مذاکره کردیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: موضوعات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای هرچه سریعتر برنامه جامع همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه که در جریان سفر گذشته رئیس جمهور ترکیه، به امضا رسید، تاکید شد.

وی افزود: در خصوص برنامه ریزی سفر آتی آیت الله رئیسی هم برنامه‌ریزی شد. این سفر قرار بود در روزهای پایانی سال میلادی انجام شود اما به درخواست ایران این سفر به دلیل تراکم کاری آقای اردوغان در روزهای پایانی سال میلادی، این سفر به تاخیر افتاد که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این سفر و شتاب بیشتر همکاری‌ها باشیم.