۰ نفر

استقبال چین از تصمیم ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 689506
استقبال چین از تصمیم ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام

نماینده چین در سازمان ملل با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام موجب به وجود آمدن وضعیت کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران شده است از واشنگتن خواست تا مسئولیت‌پذیر باشد و گام‌های ملموسی در راستای حل‌وفصل این مساله بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گنگ شوآنگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار داشت: خروج یک‌جانبه دولت قبلی ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اعمال فشار بر ایران سبب شده تا بحران کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم دولت کنونی آمریکا برای بازگشت به برجام و برگزاری چندین دور مذاکرات برای رسیدن به این هدف نسبت به توقف این رایزنی‌ها از ماه اوت تاکنون ابراز تاسف کرد و گفت: در شرایطی که وضعیت امنیت جهان پیچیده شده است، این وضعیت آینده برنامه هسته‌ای ایران را نامطمئن کرده است.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، گنگ شوآنگ با تاکید بر لزوم خرد دیپلماتیک از انعطاف‌پذیری اخیر ایران درخصوص مسائل باقیمانده استقبال کرد و گفت: آمریکا و سایر طرف‌های ذی‌ربط می‌بایست از این فرصت استفاده کرده و در نیمه راه با ایران دیدار کنند.

وی همچنین با بیان اینکه «ما باید اصول اولیه انصاف را رعایت کنیم» افزود: ایالات متحده به عنوان طرفی که باعث بحران هسته‌ای ایران شد، باید از مسئولیت خود آگاه باشد و در برداشتن گام‌های ملموس و همچنین موارد  دیگر، ازجمله تحریم های یکجانبه علیه ایران پیشتاز باشد.