۰ نفر

نماینده روسیه: برگزاری نشست در مورد تحولات اخیر ایران هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد

۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 683665
نماینده روسیه: برگزاری نشست در مورد تحولات اخیر ایران هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد

سفیر و نماینده دائم روسیه در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: ایده ایجاد یک هیئت حقیقت یاب بدون رضایت مقامات ایرانی ذاتاً نامشروع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در نشست شورای حقوق  بشر با اشاره به برگزاری جلسه ویژه این شورا در مورد تحولات اخیر در ایران گفت: چنین ابتکاراتی هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد و تاثیر معکوس بر ارتقاء حقوق بشر دارد.

 وی ادامه داد: هدف برگزار کنندگان این نشست ، برچسب زدن و تحت فشار قرار دادن دولت های مستقل به بهانه های حقوق بشر است. ایران اطلاعات دقیقی در مورد اقدامات خود برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات بین المللی در این زمینه ارائه می دهد. تنها در ماه های اخیر، همکاران ایرانی حدود ۲۰ گزارش مربوط به تحولات دو ماه اخیر را توزیع کرده اند.

نماینده روسیه با بیان این که بانیان این نشست ویژه  وظیفه خود می دانند که با ارائه یک قطعنامه سیاسی، زمینه بهم ریختن شرایط داخلی در ایران را فراهم کنند، تاکید کرد: ایده ایجاد یک هیئت حقیقت یاب بدون رضایت مقامات ایرانی ذاتاً نامشروع است و  وظیفه شورای حقوق بشر و سازوکارهای آن کمک به کشورهاست، نه انجام تحقیقات.

وی در پایان گفت: روسیه خواهان توقف مداخله در امور داخلی ایران و بی ثبات کردن اوضاع در آن کشور است. بانیان این اقدام علیه ایران بهتر است بر حل مشکلات خود در حوزه حقوق بشر تمرکز کنند که به اندازه کافی هست.