۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی:

اروپا وارد روند خصمانه با ایران شده است / از قول من به اقای بورل بگویید خدا از دلت بشنود

۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 682124
اروپا وارد روند خصمانه با ایران شده است / از قول من به اقای بورل بگویید خدا از دلت بشنود

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: متاسفانه اروپا وارد روند رفتار خصمانه با جمهوری اسلامی شده است. از نگاه آنها این فشارها جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می‌کند و هرگونه امضای برجام یا توافق در شرایط فعلی تقویت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد صحبت‌های جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برجام از مواضع اخیر اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران جداست، گفت: از قول من به اقای بورل بگویید خدا از دلت بشنود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه اروپا وارد روند رفتار خصمانه با جمهوری اسلامی شده است. از نگاه آنها این فشارها جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می‌کند و هرگونه امضای برجام یا توافق در شرایط فعلی تقویت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شود.

در ادامه این نماینده با اعلام اینکه غربی‎ها منصف نیستند، اظهار کرد: آنها به توافق برد برد اعتقاد ندارد. همچنین محاسباتشان غلط است. آنها فکر می‌کنند این شرایط جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می‌کند. در حالی که اشتباه استراتژیک آنها همین نقطه است. 

عباس زاده گفت: آنها فکر نمی‌کنند فرصت‌ها را از دست می‌دهند. هر کشوری ممکن است برای مدتی مسائل داخلی خاصی داشته باشد و بدون شک به زودی تمام می‎شود. اما آنها با دخالت در فضای داخلی ایران، همان اعتماد کم میان ایران و اروپا را تخریب کردند. فردا برای ترمیم همین دیوار خراب شده باید هزینه بدهند. آنها مسائل داخلی ایران را به همه چیز ربط دادند. ما امروز موضع اروپا را در کنار موضع آقای بایدن تفسیر می‌کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان توضیح داد: غربی‎ها از نظر خودشان به پلیس بد و خوب تقسیم شده‌اند. به نظر من غربی‌ها دست از پا درازتر برمی‌گردند. آنها در مورد مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران دچار خطا در محاسبه هستند و این بازی‌ها را در آورده‌اند. برمی‌گردند و مجبور هستند هزینه‌های سنگینی بدهند.