۰ نفر

آمریکا ارسال موشک به روسیه توسط ایران را رد کرد

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱
کد خبر: 678247
آمریکا ارسال موشک به روسیه توسط ایران را رد کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گمانه زنی ها درباره ارسال موشک های زمین به زمین ایران به روسیه را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا سخنان مطرح شده در رسانه‌ها درباره ارسال موشک‌های زمین به زمین ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد.

بر این اساس، کربی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: ما هنوز شاهد انتقال موشک‌های زمین به زمین ایران به روسیه نیستیم. با این حال، گرچه این اتفاق تاکنون رخ نداده است، اما ما همچنان نسبت به وقوع آن نگران هستیم.

وی با اشاره به آنچه قطعنامه شورای امنیت برای محدود کردن صادرات تسلیحات ایران نامید، افزود: در صورتی که تهران اقدام به ارسال موشک‌های زمین به زمین به روسیه کند، این اقدام مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. اگر این اتفاق رخ دهد ما به همراه شرکایمان اقدامات مقتضی را در سازمان ملل انجام خواهیم داد.

این مقام آمریکایی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های تهران و آنچه ارسال پهپاد و تسلیحات به مسکو خواند، گفت: ما شاهد حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین هستیم.

کربی در پایان مدعی شد: آمریکا به دنبال درگیری با روسیه نیست و تنها به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به بحران اوکراین است. ما به کی یف برای موفقیت در میدان جنگ کمک خواهیم کرد، اما همچنان بر سازوکار دیپلماتیک برای حل اختلافات پایبندیم.