۰ نفر

امیرعبداللهیان: راهکار حل اختلاف در قفقاز نشست ۳+۳ است

۹ آبان ۱۴۰۱، ۰:۳۸
کد خبر: 677647
امیرعبداللهیان: راهکار حل اختلاف در قفقاز نشست ۳+۳ است

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای جمهوری آذربایجانی خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست ۳+۳ و مکانیسم‌های منطقه‌ای جستجو می‌کند و همواره به تلاش‌های خود برای حل مشکل بین جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی ضمن اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی  ایران و جمهوری آذربایجان و با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان تاکید کرد و افزود: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده تر می کند و ما مخالف این حضور هستیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست ۳+۳ و مکانیسم های منطقه ای جستجو می کند و همواره به تلاش های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور خاطر نشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می دانیم، و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری های منطقه ای می دانیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت وگوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.

جیحون بایراموف در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه ای را ستود.

وی مخالفت خود را با استقرار نیروهای بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری های منطقه ای از جمله در قالب نشست ۳+۳ برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.