۰ نفر

بیانیه دبیرکل سازمان ملل درباره حمله تروریستی شیراز

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 676810
بیانیه دبیرکل سازمان ملل درباره حمله تروریستی شیراز

دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و بر لزوم مجازات عاملان این جنایت تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی او منتشر شده است حادثه تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر احمد بن موسی بن جعفر (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد.

بنابر گزارش وبسایت سازمان ملل، در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراق شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.

دبیرکل همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد و برای مجروحان حادثه آرزوی شفای عاجل دارد.

پیشتر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش این نهاد بین‌المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم شاهچراغ گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

عصر روز چهارشنبه زائران حرم احمد بن موسی‌الکاظم در شیراز هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که در نتیجه آن تاکنون ۱۵ نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.