۰ نفر

جانسون از نامزدی برای نخست وزیری انگلیس منصرف شد

۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 676020
جانسون از نامزدی برای نخست وزیری انگلیس منصرف شد

نخست وزیر اسبق انگلیس که برخی گمانه زنی حاکی از آن بود که بار دیگر قصد دارد پست نخست وزیری انگلیس را در دست بگیرد از انصراف خود خبر داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست وزیر اسبق انگلیس شامگاه سه‌شنبه از انصراف خود برای تصدی رهبری حزب محافظه کار انگلیس خبر داد تا بدین ترتیب وی از رقابت برای نخست وزیری انگلیس نیز کنار رود.

بدین ترتیب نخست وزیری «ریشی سوناک» قطعی به نظر می‌رسد و احتمالا وی عصر روز دوشنبه به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس معرفی شود.

ریشی سوناک 42 ساله که در رقابت انتخاباتی قبلی رقیب «لیز تراس بود» نخست وزیر مستعفی انگلیس بوده و از او شکست خورد، این بار اصلی‌ترین شانس برای نخست‌وزیری به شمار می‌رود.

بوریس جانسون در توضیح علت انصراف خود از رقابت برای تصدی رهبری حزب محافظه کار گفت: «تا زمانی که یک حزب یکپارچه در پارلمان نداشته باشید، نمی‌توانید به طور موثر حکومت کنید».

وی اضافه کرد: «با وجود آنکه حمایت 102 نماینده را داشتم اما متاسفانه به این نتیجه رسیدم که نامزدی من اقدام درستی نخواهد بود».

پیش از این نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نیز نشان داده بود که حدود 60 درصد از محافظه کاران از بازگشت جانسون حمایت می‌کنند.

لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی و فشار هم‌حزبی‌هایش، روز پنج شنبه استعفای خود را به طور رسمی اعلام کرد.