۰ نفر

وزیر امور خارجه: ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 675733
وزیر امور خارجه: ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت

در تماس تلفنی فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس دستگاه دیپلماسی سوریه در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به نتایج تلخ مداخلات خارجی در سوریه به بهانه حمایت از حقوق بشر و تجربه شکست خورده رژیم صهیونیستی و حامیان آن در توطئه و بحران سازی علیه دولت و مردم سوریه، افزود: آنها بدنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران، هستند. آمریکا و غرب ، ایرانی ویران و وابسته می خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند که آمریکا و متحدین با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده اند!

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بر تداوم مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در قبال مسائل جهان اسلام به خصوص مساله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت و دولت و ملت سوریه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: فشارهای سیاسی و تبلیغاتی خللی در عزم و اراده ملت و دولت ایران در پیمودن راه عزت و استقلال و پیشرفت و حمایت از ثبات و امنیت کشورهای منطقه و مخالفت با دخالت بیگانگان و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه همچنین بر پیگیری روند توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.