۰ نفر

لاپید: همکاری ایران و روسیه تهدیدی جدی برای کل جهان است

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 675475
لاپید: همکاری ایران و روسیه تهدیدی جدی برای کل جهان است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همکاری روسیه و ایران را یک تهدید جدی برای این رژیم خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری بین ایران و روسیه تهدیدی جدی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است.

براساس گزارش میدل ایست مانیتور، نخست وزیر صهیونیست‌ها در مصاحبه با کانال روس زبان «آر تی وی آی» مدعی شد، «ایران یک دولت تروریستی خطرناک است و این واقعیت که روسیه با آن کار می‌کند کل دنیا را در خطر قرار می‌دهد.»

وی همچنین از استفاده ادعایی نیروهای ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی انتقاد کرد اما باز هم تاکید کرد که تل آویو هیچ کمک نظامی مستقیم به اوکراین نخواهد کرد.

ایران هرگونه ارسال تسلیحات از جمله پهپاد به روسیه را رد کرده و آن را فضاسازی کشورهای غربی برای تشدید فشارها علیه تهران خوانده است.  

هفته گذشته «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین رسما گفت که از اسرائیل درخواست فوری برای تجهیزات نظامی کرده است. اما مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به اوکراین گفته‌اند که به دلیل برخی ملاحظات عملیاتی نمی‌توانند به درخواست کی‌یف پاسخ مثبت بدهند.

با این حال «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد که سیستم هوشمند هشدار سریع حملات هوایی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

پیش از این روسیه به اسرائیل هشدار داده است که هرگونه کمک نظامی به اوکراین آسیب جدی به روابط مسکو و تل آویو وارد خواهد کرد.