۰ نفر

ادعای پنتاگون: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی جنبه روانی دارد

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 675382
ادعای پنتاگون: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی جنبه روانی دارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی پنتاگون از آمادگی کشورش برای تضمین دستیابی اوکراین به مهمات مورد نیاز به منظور مقابله با حملات روسیه از جمله با استفاده از پهپادهای ایرانی خبر داد و مدعی شد که تأثیر این پهپادها، روانی و ایجاد ترس در میان نیروهای اوکراینی است و تأثیر معکوسی بر روند پیشروی این نیروها ندارد.

بر اساس این گزارش، «پاتریک رایدر» در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین در نشست خبری در واشنگتن خاطرنشان کرد: از دیدگاه وزارت دفاع آمریکا، تمرکز ما بر همکاری با اوکراین و متحدانمان و شرکای بین‌المللی برای ارائه پشتیبانی مورد نیاز کی یف است که شامل سامانه‌های دفاعی و ضد هوایی آمریکایی می‌شود.

به نقل از المیادین، سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: ما متعهد هستیم که از طریق انجمن‌هایی مانند گروه تماس درباره اوکراین مذاکره کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکرانی ها آنچه را که برای دفاع از کشورشان نیاز دارند، در اختیار دارند.

این ادعاهای سخنگوی پنتاگون در حالی است که یک مقام ارشد این وزارتخانه چند روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند تأیید کند پهپادهایی که روسیه اخیراً برای انجام حملات به کی یف پایتخت اوکراین از آن استفاده کرده، ساخت ایران است.

گفتنی است که واشنگتن دیروز پنجشنبه در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه تهران پهپادهای مورد استفاده در جنگ اوکراین را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است. این در حالی است که ایران بارها و با قاطعیت از زبان مقامات وزارت خارجه و هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل این ادعاهای بی اساس و واهی را رد کرده است.