۰ نفر

امیرعبداللهیان: ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه علیه اوکراین، بی اساس است

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 675249
امیرعبداللهیان: ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه علیه اوکراین، بی اساس است

وزیر امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی بورل گفت: ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دقایقی پیش در توئیتی از تماس تلفنی با بورل خبر داد.

وی نوشت:‌امروز در تماس تلفنی جوزپ بورل بوی یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و‌ تشدید آن در اوکراین هست. ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است.

وزیر خارجه افزود: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما بی تردید ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

جمهوری اسلامی ایران بارها ارسال سلاح و پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین  را رد کرده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست. 

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و  هدفمند دستگاه های رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفت‌وگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک هم در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهباد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کردو تاکید کرد، این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.