۰ نفر

امیرعبداللهیان: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ جای جهان تحمل نمی شود

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰
کد خبر: 674826
امیرعبداللهیان: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ جای جهان تحمل نمی شود

وزیر امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، تاکید کرد: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در توییتر نوشت: اتحادیه اروپا امروز با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز ۱۱ شخصیت و چهار نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی ایران و شماری از مدیران آن را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

پیش از این امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست بلکه لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران به چارچوب بزرگ‌تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کند، توصیه کرده بود که اروپایی‌ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.