۰ نفر

اولیانوف: توافق هسته ای نیمه دوم ماه نوامبر حاصل خواهد شد

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 674763
اولیانوف: توافق هسته ای نیمه دوم ماه نوامبر حاصل خواهد شد

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی نسبت به چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش با بازنشر اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه این کشور درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، نوشت: از نظر بنده، هدف احیای برجام [توافق هسته‌ای] در نیمه دوم ماه نوامبر حاصل خواهد شد. هیچ بهانه‌ای برای از مسیر خارج شدن توافق هسته ای وجود ندارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود: موضع ما این است که توافق در دسترس می‌باشد. متاسفانه خیلی از عوامل خارجی بر روی شرایط تاثیرگذار بوده‌اند و این باعث نمی‌شود که وظیفه رسیدن به نتیجه نهایی آسان‌تر شود.

معاون وزیر خارجه روسیه بیان کرد: حصول این توافق به نفع همگی است و می‌تواند کمک جدی به تقویت امنیت در منطقه - که انواع و اقسام مشکلات را دارد – بکند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیرا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین روند این مذاکرات اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز گفتم و آقای وزیر خارجه نیز بر آن تاکید کردند رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکرات است. به منظور دستیابی به توافقی پایدار و ماندگار که منافع ملت ایران را تامین کند.

کنعانی با بیان اینکه در گفت‌وگوی چند روز پیش آقایان امیرعبداللهیان و آقای بورل این موضوع مجددا مورد تاکید قرار گرفت که ایران همچنان پایبند به مسیر مذاکره است، افزود: مواضع ایران در این ارتباط کاملا روشن و مشخص است و در این روزها دیدگاه‌هایی از سوی طرف مقابل مطرح شده و صداهایی از غرب و آمریکا شنیدیم که روند گفت‌وگوها را با مسائل داخلی ایران مرتبط کرده‌اند و با انتشار اخبار نادرست به مسائل دامن می‌زنند. در حالیکه موضوعات داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و ما اجازه نمی‌دهیم که کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

او تاکید کرد: موضوع مذاکرات چارچوب روشن و مشخصی دارد. جزئیات برای طرف‌ها روشن است. مواضع ایران بارها بیان شده است و ما آماده هستیم که در همان مسیر کار را به پیش ببریم و به توافق جامعی برسیم که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد.

کنعانی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه بر اساس احترام و منافع متقابل آماده تعامل دو سویه با طرف‌هایی که در مسیر مذاکره قرار دارند هستیم تا مذاکرات به نتیجه برسد در عین حال گفت: در برابر هر گونه تلاش‌های طرف‌های غربی و آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و فشار به ایران به منظور امتیازخواهی، باج‌خواهی و در برابر هر اقدام محدود کننده علیه دولت و ملت ایران با جدیت و قاطعیت ایستادگی می‌کنیم و به موقع پاسخ‌های لازم را خواهیم داد.