۰ نفر

مجوز خروج خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی توقیف شده در آرژانتین صادر شد

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 673973
مجوز خروج خدمه ایرانی هواپیمای ونزوئلایی توقیف شده در آرژانتین صادر شد

آرژانتین مجوز خروج خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده ونزوئلایی را صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقامات قضایی آرژانتین روز جمعه به رسانه‌های داخلی این کشور اعلام کردند که اجازه خروج پنج خدمه باقی‌مانده از ۱۹ خدمه هواپیمای توقیف شده ونزوئلایی صادر شده است.

این پنج خدمه شامل سه فرد ایرانی و دو ونزوئلایی بودند که بیش از چهار ماه است در پی توقیف هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ونزوئلا در آرژانتین نتوانسته‌اند از این کشور خارج شوند. ۱۴ خدمه دیگر این هواپیما پیشتر توانسته بودند خاک آرژانتین را ترک کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، فدریکو ویلِنا قاضی فدرال آرژانتینی روز جمعه ضمن اعلام این خبر تاکید کرده است که هیچ مبنایی برای پیگرد قانونی پنج نفر باقی مانده وجود ندارد.

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت اِمتراسور (Emtrasur ) ونزوئلا اولین بار در ششم ژوئن از مکزیک وارد آرژانتین شد اما به دلیل تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا نتوانست در بوئنوس آیرس سوخت گیری کند و سپس در هشتم ژوئن عازم اروگوئه شد. پس از اینکه مقامات اروگوئه نیز از دسترسی آن به خاک کشور خود امتناع کردند، این هواپیما به آرژانتین بازگشت و خدمه آن در هتلی بازداشت شدند.

یک قاضی آرژانتینی پس از آن با درخواست ایالات متحده برای توقیف این هواپیما بر این اساس موافقت کرد که قوانین زمانی که ایران - که تحت تحریم های آمریکا نیز بود - آن را به ونزوئلا فروخت، نقض شده است.