۰ نفر

آمریکا آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران را رد کرد

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 671636
آمریکا آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران را رد کرد

شورای امنیت ملی آمریکا گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در ازای آزادی و مرخصی «نمازی‌ها» را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا گزارش‌های ایران درباره مرخصی و آزادی سیامک و باقر نمازی، دو زندانی ایرانی-آمریکایی بازداشت شده در ایران در ازای آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌‌شده ایران را رد کرد.

حساب کاربری شورای امنیت ملی آمریکا در توئیتر رسما این خبر را تکذیب کرد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در پیامی به صدای آمریکا گزارش‌های منابع ایرانی مبنی بر انتقال وجوه مرتبط به آزادی باقر نمازی و مرخصی سیامک نمازی را رد کرد.

به گزارش تی آر تی، باقر و سیامک نمازی پدر و پسری که چند سال پیش به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند، اکنون آزاد شدند.

باقر نمازی ۸۵ ساله، به دلایل پزشکی آزاد شد و پسر او سیامک ۵۰ ساله، هم به مرخصی یک هفته ای رفت.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به فرایند درمان و معالجه باقر نمازی گفت: «ممنوع الخروجی او به دلایل انسان‌دوستانه رفع شد. یک هفته مرخصی نیز به سیامک، فرزند وی داده شده تا با والدینش دیدار کند.»

وی واکنشی به گمانه زنی رسانه های ایران درباره آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌‌شده ایران در ازای آزادی باقر نمازی نشان نداد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، از مرخصی سیامک نمازی، پسر باقر نمازی نیز ابراز خوشنودی کرد و از تعامل با مقامات ایرانی در مورد طیفی از موضوعات از جمله مسائل منطقه‌ای سخن گفت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی گزارش‌های مختلف درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف را رد کرد و گفت آنچه درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران منتشر شده صحت ندارد.

آمریکا آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران را رد کرد