۰ نفر

بورل: زمستان سختی در انتظار اروپاست

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۲۴
کد خبر: 665591
بورل: زمستان سختی در انتظار اروپاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه یکشنبه در سخنانی هشدار داد که زمستان سختی در انتظار اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه هشدار داد که ماه‌های آتی، ماه‌های سرنوشت سازی برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

وی طی سخنانی گفت: «زمستان سختی در انتظار ماست و شش ماه آینده تعیین کننده خواهند بود».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اگر از بحران عبور کرده و اتحاد خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد، تا بهار وضعیت بهتری خواهیم داشت».

بورل گفت: «پوتین هرگز تصور نمی‌کرد که روسیه پس از شش ماه جنگ به این وضعیت برسد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه به خصوص در بخش فناوری‌های پیشرفته، در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت».

«ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد نیز روز گذشته هشدار داده بود: «احتمالا با زمستان سختی مواجه بوده و در صورتی که اقدام نکنیم با ناآرامی‌های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و حوزه بالتیک روبرو خواهیم شد».

چندی پیش نیز «فردی فاسلر» رییس پلیس سوئیس هشدار داده بود در صورتی که کمبود انرژی در زمستان آتی روی دهد،‌ ممکن است مردم در سوئیس به سوی اغتشاش بروند.

رییس ‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در  فصل زمستان است.

روزنامه «میرر» روز یکشنبه دراین باره نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در زمستان امسال برای یک حمله قاطع به عرضه انرژی در کل اروپا آماده می‌شود.

وی گفت، پاسخ‌های کلیدی به این باید دو چیز باشد. نخست اتحاد و وحدت در دفاع از خود و دوم، افزایش فشار بر روسیه. زلنسکی گفت روسیه در تلاش است تا فشار عرضه انرژی در اروپا را بیش از پیش افزایش دهد. او می‌خواهد کل اروپا و هر کشوری را تضعیف کند.