۰ نفر

آغاز مانور نظامی روسیه و‌ چین

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
کد خبر: 664872
آغاز مانور نظامی روسیه و‌ چین

​وزارت دفاع روسیه گفت: نیروی دریایی روسیه و چین در دریای ژاپن اقدامات مشترکی برای حفاظت از ارتباطات دریایی، مناطق فعالیت اقتصادی دریایی و حمایت از نیرو‌های زمینی در مناطق ساحلی انجام خواهند داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این مانورها همچنین قصد دارند نشان دهند که مسکو حتی در شرایطی که نیروهایش در اوکراین مشغول جنگ هستند، از قدرت نظامی کافی برای مانور برخوردار است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مانور "ووستوک ۲۰۲۲" تا هفت سپتامبر (۱۶ شهریور) در هفت میدان تیر در خاوردور روسیه و دریای ژاپن ادامه خواهد داشت و شامل بیش از ۵۰ هزار نیرو و پنج هزار واحد تسلیحاتی از جمله ۱۴۰ هواپیما و ۶۰ ناو خواهد بود.

ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه شخصا بر این مانورها نظارت خواهد داشت؛ مانورهایی که شامل نیروهایی از چندین کشور جماهیر شوروی سابق، چین، هند، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه و سوریه خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی دریایی روسیه و چین در دریای ژاپن اقدامات مشترکی برای حفاظت از ارتباطات دریایی، مناطق فعالیت اقتصادی دریایی و حمایت از نیروهای زمینی در مناطق ساحلی انجام خواهند داد.

این مانورها گسترش روابط دفاعی میان مسکو و پکن را نشان می‌دهند.

چین از انتقاد از حمله روسیه به اوکراین امتناع کرده و آمریکا و ناتو را مقصر تحریک مسکو دانسته و از تحریم‌های تنبیهی اعمال شده علیه مسکو انتقاد کرده است.

روسیه نیز از چین در بحبوحه تنش‌هایش با واشنگتن به دنبال سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان حمایت کرده است.

این رزمایش مانورهای جنگی روسیه و چین در سال‌های اخیر از جمله مانورهای دریایی و گشت‌زنی بمب‌افکن‌های دور برد بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی را ادامه می‌دهد.

سال گذشته نیروهای روسیه برای نخستین بار به منظور شرکت در مانوری مشترک در خاک چین مستقر شدند.

وزارت دفاع چین هفته گذشته اعلام کرده بود: مشارکت چین در این مانورها با این هدف است که همکاری دوستانه و عملی میان ارتش‌های کشورهای شرکت‌کننده را تعمیق بخشد، سطح همکاری استراتژیک میان تمامی طرف‌های شرکت‌کننده را تقویت کند و توانایی واکنش مشترک به تهدیدات امنیتی مختلف را تقویت کند.