۰ نفر

ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران نداشتم

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 661546
ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران نداشتم

ضارب سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در مصاحبه‌ای ارتباط با ایران را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین  فارس، «هادی مطر»، ضارب «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد موهن به ساحت گرامی پیامبر اسلام (ص) ارتباط با ایران برای انجام این حمله را تکذیب کرد.

هادی مطر که ساکن شهر «فیرویو» در ایالت «نیوجرسی» است هفته گذشته در غرب نیویورک با چاقو سلمان رشدی را زخمی کرد. برخی گزارش‌ها حاکی است او بین ۱۰ تا ۱۵ ضربه به این نویسنده مرتد وارد کرد.

مطر در این مصاحبه که از زندان منطقه «شوتاکوا» انجام شد در واکنش به گزارش‌های اثبات‌نشده‌ای که ادعا می‌کنند سلمان رشدی زنده است گفت: «وقتی شنیدم او زنده است متعجب شدم.»

سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه گذشته (به وقت محلی) در ۱۲ اوت ۲۰۲۲ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «شوتاکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمله به سلمان رشدی را بر مبنای فتوای امام خمینی انجام داده است یا خیر گفت: «من برای آیت‌الله [خمینی] احترام قائل هستم. فکر می‌کنیم ایشان فرد بزرگی است. همینقدر می‌توانم در این باره بگویم.»

روزنامه «نیویورک‌پست» نوشته هادی مطر ارتباطش با ایران را تکذیب کرد و به تلویح گفت که کاملاً به صورت تنها این حمله را انجام داده است.