۰ نفر

اسامی دو نفر از زندانیان ایرانی در آمریکا اعلام شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبر: 661457
اسامی دو نفر از زندانیان ایرانی در آمریکا اعلام شد

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در توییتر نوشت: آمریکا به بازداشت ناعادلانه شهروندان ایرانی پایان دهد و آنان را آزاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در توییتر نوشت: «آمریکا ده‌ها تن از ایرانیان بی‌گناه را به بهانه دور زدن تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی‌اش بازداشت کرده است. دو نفر اخر از بازداشت شدگان، آقایان سرهنگ‌پور و عطار کاشانی هستند. همه زندانیان بی‌گناه باید بلافاصله آزاد شوند.

وی افزود: سرهنگ‌پور در شرایط غیرانسانی نگهداری می‌شود. او که ساکن آمریکا هم نیست، مجبور شده اجاره بهای آپارتمانی را بپردازد که در آن حبس شده است. او از خدمات درمانی اضطراری نیز محروم است و مجبور شده هزینه‌های سنگین درمان را هم خودش بپردازد. این یک رفتار ظالمانه است‌! »

اخیرا نظراتی از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نماینده ویژه این کشور در امور ایران در ارتباط با مسئله زندانیان مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل از برجام، بارها از کانال های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مسأله زندانیان، به طرف آمریکایی را اعلام کرده است.

ایران این آمادگی را اعلام کرده است که با اجرای توافق ایرانیان بیگناه زندانی شده در آمریکا که به اتهام واهی نقض تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، قربانی بی عدالتی نظام قضایی آن کشور شده اند، امکان رهایی و بازگشت سریع بِه آغوش خانواده های خود را داشته باشند.