۰ نفر

رییسی:

تحریم ها ناقض حقوق بین‌الملل است / ایران به حمایت از سوریه با قدرت بیشتر ادامه می دهد

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 654521
تحریم ها ناقض حقوق بین‌الملل است / ایران به حمایت از سوریه با قدرت بیشتر ادامه می دهد

رییس‌جمهور تحریم‌ها را ناقض حقوق بین‌الملل دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از سوریه با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد چون استقلال سوریه اصلی خدشه‌ناپذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رییسی سه شنبه شب در هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه که و با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه در تهران برگزار شد، با قدردانی از روسای جمهور روسیه و ترکیه بابت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی و حضور در نشست هفتم کشورهای ضامن روند آستانه افزود: معتقدم روند آستانه به عنوان چارچوبی موفق در حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه دستاوردهای خوبی کسب کرد و حفظ و توسعه آن در ابتدا وظیفه ما کشورهای دوست به عنوان ضامنان آن است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و  احترام و استقلال جمهوری عربی سوریه خاطرنشان کرد: تعیین سرنوشت این کشور باید توسط مردم آن از طریق گفت وگوهای سوری - سوری بدون مداخلات خارجی انجام شود.

رییس جمهور اظهار داشت: با گذشت ۱۱ سال از آغاز بحران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران همچنان معتقد است تنها راه حل بحران، سیاسی است و راه حل نظامی فقط بر وخامت اوضاع می افزید.

وی افزود: ما از گذشته به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه همواره از راه حل سیاسی در چارچوب توافقات انجام شده از جمله برگزاری انتخابات قانون اساسی سوریه حمایت و بر عزم خود در مبارزه با ترورسیم در منطقه از جمله سوریه تأکید کردیم.

رییس دولت سیزدهم تصریح کرد: عزم کشورهای ضامن روند آستانه، پیش بردن توافقات گذشته است.

رییسی با بیان اینکه در شرایطی با افتخار از مبارزه با تروریسم در این روزها سخن می‌گوییم که فداکارای زیادی در این مسیر انجام شده، گفت: از شهدای مبارزه با تروریست و در صدر آن شهید سپهبد سلیمانی یاد و تجلیل می‌کنیم.

وی یادآور شد: در حالی این اجلاس را برگزار می‌کنیم که تحریم‌های یک جانبه به ویژه آمریکا، فشار مضاعفی بر مردم سوریه وارد آورده است. تحریم‌ها ناقض حقوق بین الملل و کشورها است و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن هر گونه تحریم‌ها علیه ملت‌ها اعلام می‌کند به حمایت‌های خود از مردم سوریه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

رییس جمهور تأکید کرد: نقض تمامیت ارضی سوریه کمکی به امنیت منطقه نکرده و استفلال سوریه اصلی خدشه ناپذیر است.

ادامه دارد...