۰ نفر

لفاظی های گانتز علیه ایران و حزب‌ الله لبنان ادامه دارد

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبر: 651440
لفاظی های گانتز علیه ایران و حزب‌ الله لبنان ادامه دارد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب‌الله لبنان با پهپادهای ساخت ایران، عملیات اخیر علیه میدان گازی کاریش را انجام داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه، ۷ ژوئیه) مدعی شد که حزب‌الله لبنان در عملیات اخیر خود در میدان گازی کاریش از پهپادهای ساخت ایران استفاده کرده است. 

به نوشته روزنامه عبری «جروزالم پست»، وی در ادامه گزافه‌گویی‌هایش علیه ایران و حزب‌الله، ادعا کرد: «حزب‌الله برای ایران مأموریت‌هایی را انجام می‌دهد و سلاح‌های آن ساخت ایران است. [به این ترتیب که] یا در ایران تولید شده‌اند یا با دانش ایرانی ساخته شده‌اند».

وی در ادامه هشدار داد: «اسرائیل هرجا که لازم باشد به عملیات خود ادامه خواهد داد».

گانتز دو روز پیش نیز با انتشار تصاویر ماهواره‌ای در جریان میزگرد سالانه اقتصادی در یونان مدعی حضور چهار کشتی نظامی ایرانی در دریای سیاه  شد و گفت: «ایران در حال توسعه عملیات‌های تهاجمی خود در منطقه به طور کلی، و در عرصه دریایی به طور خاص بوده و ایران به طور غیرمعمول در حال گشت زنی در دریای سرخ با کشتی‌های نظامی خود است»

شنبه پیش بود که رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری و انهدام سه پهپاد حزب‌الله لبنان که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در پرواز بودند، شد. اما حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‌و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند. مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است».

دیروز (چهارشنبه) روزنامه لبنانی الاخبار، فاش کرد که عملیات پهپادی روز شنبه در میدان کارش  اولین عملیات نبود، بلکه یک عملیات دیگر نیز پیش از آن در روز چهارشنبه انجام شده بود». پس از انتشار این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که عملیات روز شنبه، دومین عملیات پهپادی حزب‌الله بوده است اما ارتش این رژیم، چهارشنبه گذشته، یک پهپاد حزب‌الله را رهگیری و عملیات مذکور را خنثی کرده است.

اعلام عملیات موفق روز شنبه حزب‌الله لبنان، خشم «یائیر لاپید» نخست‌وزیر کابینه پیشبرد امور رژیم صهیونیستی را برانگیخت و وی که قصد سفر به پاریس را داشت، تهدید کرد: «دولت لبنان باید حزب الله را مهار کند، در غیر این صورت مجبور خواهیم شد، خود این کار را انجام دهیم. من به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، می‌گویم که حزب الله تهدیدی برای ثبات و امنیت لبنان است».