۰ نفر

پوشش مذاکرات دوحه؛

بهشتی پور: ایران و آمریکا چاره‌ ای جز توافق ندارند

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 649142
بهشتی پور: ایران و آمریکا چاره‌ ای جز توافق ندارند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: علیرغم ضعف هایی که برجام دارد ولی منافع بسیاری برای کشور دارد. پیش بینی من این است که اگرچه ایران و آمریکا در حال چانه زنی سیاسی هستند ولی به این جمع بندی خواهند رسید که بر روی برجام توافق کنند.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین‌الملل در برنامه «پوشش مذاکرات دوحه» با اقتصادآنلاین بیان کرد: مکان برگزاری تاثیری بر روند مذاکرات ندارد. بین سال‌های 1384 تا 1389 شاهد بودیم که محل برگزاری مذاکرات میان ۱+۵ برای گفتگو عوض می‌شد. مکان مذاکرات تعیین کننده نیست بله محتوای مذاکرات تعیین کننده است.

این کارشناس بین الملل در ادامه بیان کرد: من برداشتم این نیست که گروه‌های اروپایی در این نشست حضور ندارند و یا مذاکرات به 1+1 یا 2+1 تغییر پیدا کرده در واقع باید بگویم که اینگونه نیست.

بهشتی‌پور در بخشی از این گفتگو عنوان کرد: موضوع خروج سپاه از لیست تروریستی ایالات متحده و تحریم‌های سپاه موضوع دیگری در مذاکرات است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: من فکر می‌کنم آمریکا و ایران به این موضوع مهم واقف هستند که برجام زمینه بسیار خوبی برای اقدامات و توافقات آینده است و اگر بتوانند به یک توافق خوب دست یابند امکان اقدامات بیشتری در آینده وجود دارد.

برای مشاهده این برنامه کلیک کنید