۰ نفر

مسکو: ایران خواستار عضویت در گروه بریکس شد

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 648651
مسکو: ایران خواستار عضویت در گروه بریکس شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، موضوع درخواست عضویت توسط ایران و آرژانتین در سازمان بریکس را تایید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه تایید کرد که آرژانتین و ایران برای عضویت در سازمان بریکس درخواست داده‌اند که متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

زاخارووا در این باره در کانال تلگرامی‌اش نوشت: در حالی که کاخ سفید فکر می‌کرد موجب قطع کردن، ممنوع کردن و تضیع چه چیزی در جهان شود، آرژانتین و ایران درخواست عضویت در بریکس را داده‌اند.

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین در نشست بریکس پلاس در هفته گذشته گفته بود که کشورش می‌خواهد به عضویت کامل این سازمان دربیاید.

 سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه‌اش در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی روز جمعه رئیس جمهور ایران در نشست بریکس پلاس و درخواست عضویت ایران در این سازمان گفت: بریکس یک سازوکار ابتکاری است که دارای ابعاد مختلف است ۳۰ درصد تولید ناخالص جهان و ۴۰ درصد جمعیت جهان در این حوزه تعریف می‌شود. وزیر خارجه ایران درخواست عضویت ایران را در این نشست ارائه کرده و روز جمعه نیز آقای رئیس جمهور در نشست بریکس پلاس به صورت مجازی سخنرانی کرده است.