۰ نفر

سازمان ملل: شیرین ابوعاقله با تیراندازی نیروهای اسرائیل کشته شد

۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 647439
سازمان ملل: شیرین ابوعاقله با تیراندازی نیروهای اسرائیل کشته شد

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نتایج تحقیقات خود درباره شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به دست صهیونیست‌ها را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، "راوینا شامداسانی"، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو درباره تحقیقات این سازمان درباره شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اعلام کرد که وی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی هدف گلوله مستقیم قرار گرفته است.

وی در این باره تصریح کرد: تمامی اطلاعاتی که ما از ارتش اسرائیل و دادستان کل فلسطین جمع آوری کردیم، این واقعیت را تأیید می‌کند که تیرهایی که منجر به کشته شدن ابوعاقله و مجروح شدن همکارش "علی السمودی" شده، توسط نیروهای امنیتی اسرائیل شلیک شده‌اند.

شامداسانی در ادامه گزارش داد؛ اطلاعات به دست آمده خلاف ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار گرفتن ابوعاقله در جریان تیراندازی فلسطینی‌های مسلح را ثابت می‌کند.

ابوعاقله ۱۱ مه گذشته در اثر اصابت گلوله‌ای که از کلاه ایمنی او عبور کرد، به شهادت رسید، او در حالی که یونیفرم ویژه خبرنگاران را بر تن داشت و در حال پوشش خبرهای مربوط به عملیات نیروهای اسرائیلی در اطراف اردوگاه جنین بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.