۰ نفر

توییت امیرعبداللهیان از حضور رییسی در نشست مجازی بریکس پلاس

۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 647409
توییت امیرعبداللهیان از حضور رییسی در نشست مجازی بریکس پلاس

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بریکس‬⁩ با ظرفیت‌های بزرگ و نگاه مبتکرانه، نویدبخش حرکت موثر در مسیر توسعه و صلح جهانی است، گفت: دکتر رییسی با اجابت دعوت ریاست چین برای حضور در اجلاس ⁧‫بریکس پلاس، دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های ایران را تبیین می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) سوم تیر ماه در توئیتی درباره حضور و سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مجازی بریکس پلاس نوشت:‌⁧‫ بریکس‬⁩ با ظرفیت‌های بزرگ و نگاه مبتکرانه، نویدبخش حرکت موثر در مسیر توسعه و صلح جهانی است. جناب دکتر رییسی با اجابت دعوت ریاست چین برای حضور در اجلاس ⁧‫بریکس پلاس، دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های ایران را تبیین می‌کنند.

وی افزود: در قالب ⁧‫دیپلماسی پویا‬⁩، از هر فرصتی برای پیشبرد اهداف ملی استفاده می‌کنیم.

وانگ یی وزیر خارجه چین دیروز (پنجشنبه) دوم تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان از حضور آیت الله رییسی در نشست بریکس استقبال و ابراز امیدواری کرد مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو به حصول توافق در مذاکرات وین منجر شود.

محمد کشاورززاده سفیر ایران در پکن پیش از این در توئیتی از گفتگوی تلفنی دو وزیر خارجه خبر داده و بریکس را از جمله موضوعات مورد گفتگو اعلام کرده بود.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشکر از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور آیت الله رییسی رییس جمهور ایران در اجلاس بریکس، از ابتکار توسعه و امنیت جهانی ارائه شده از سوی چین استقبال و ابراز امیدواری کرد دوره ریاست چین بر بریکس باعث گسترش تقویت همکاری‌های چندجانبه شود.

گفتنی است، سران کشورهای «بریکس» با صدور «بیانیه پکن» بر راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران تاکید کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نیاز برای حل مسئله هسته‌ای ایران از طرق صلح‌آمیز و دیپلماتیک منطبق بر قوانین بین‌المللی را تکرار و بر اهمیت حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل برای عدم اشاعه بین‌المللی و همچنین صلح و ثبات بیشتر تاکید می‌کنیم و امیدواریم تلاش‌های دیپلماتیک برای ازسرگیری برجام به موفقیت بیانجامد.