۰ نفر

وزیر خارجه قطر:

از ایران و آمریکا می خواهیم به توافق هسته ای بازگردند

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۴۵
کد خبر: 642020
 از ایران و آمریکا می خواهیم به توافق هسته ای بازگردند

وزیر خارجه قطر با بیان این‌که با ایران و آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات در حال رایزنی است، افزود قطر از طرفین می‌خواهد به توافق هسته‌ای بازگردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با بیان این‌که با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و چشم‌انداز دستیابی به توافق گفت‌وگو کرده است، گفت: «از طرفین می‌خواهیم به توافق هسته‌ای بازگردند، زیرا این توافق ستون اصلی امنیت و صلح در منطقه است.»

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با الجزیره گفت: «مذاکرات وین دچار فروپاشی نشده است. تماس‌های ما با ایران جایگزینی برای مذاکرات نیست، بلکه عاملی کمک‌کننده است.»

وزیر خارجه قطر همچنین گفت: «ما معتقدیم که توافق هسته‌ای چشم‌اندازی را برای همکاری و رایزنی‌های منطقه‌ای گسترده‌تر با ایران باز می‌کند. ما در حال گفت‌وگو با ایران و آمریکا برای ایجاد زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم.»

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روز گذشته در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس گفت قعطنامه شورای حکام درباره ایران، که قرار است در هفته جاری صادر شود همچنین اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچ‌کس نیست.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ پیش از این در گزارشی به نقل از گروه «ویتول»، بزرگترین تاجر مستقل نفت خام، اعلام کرد احتمال دارد آمریکا اجازه دهد حتی بدون حصول یک توافق، نفت بیشتری از ایران وارد بازار‌های جهانی شود.