۰ نفر

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

باقری درباره سفر مورا به نمایندگان مجلس پاسخ داد

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 637602
باقری درباره سفر مورا به نمایندگان مجلس پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون با حضور رییس تیم مذاکره کننده، احتمالا مذاکرات به مسیر عادی خود بر می گردد منوط به اینکه طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد که در این صورت موارد باقی مانده حل شده و توافق صورت می گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود عباس زاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای باقری معاون وزیر خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته ای تشکیل شد که به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی توضیح داد: طبق برداشت اعضای کمیسیون از صحبت های مطرح شده در این جلسه، گفت و گو تا مرحله ای خوب پیش رفته و بیش از ۸۰ درصد موارد اختلافی با گروه ۱+۴ به توافق شفاهی رسیده است. در مواردی هم تاکید مذاکره کننده این بوده که باید تکلیف آن مشخص شود چون به اعتقاد ما نباید توافق به گونه ای باشد که ساختار تحریم ها حفظ شود به ویژه در بحث تضمین ها، نگرانی هایی داریم که این هم به دلیل عهدشکنی آمریکایی ها و خارج شدن یک طرفه آن ها از توافق است.

عباس زاده اضافه کرد: در آخرین مراحل مذاکرات، غربی‌ها با تحریک آمریکایی ها پوزیشن بازی بهم زنی می گیرند تا امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی بگیرند. البته طبق  داده‌ها، غربی‌ها به ویژه آمریکا بیشتر از ما به توافق نیاز دارند و طرف مقابل از این تاکتیک نتیجه ای نمی گیرند لذا احتمالا مذاکرات به مسیر عادی خود بر می گردد منوط به اینکه طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد که در این صورت موارد باقی مانده حل شده و توافق صورت می گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال ما برای مذاکره و توافق در مذاکرات حضور پیدا کرده و حسن نیت و جدیت داریم، اکنون توپ در میدان غربی ها به ویژه آمریکایی هاست. البته ما دنبال نتیجه خوب چه با توافق و چه بی توافق هستم؛ ما حاضر به توافق بد نیستم که برخلاف منافع ملی است.

وی گفت که جمع بندی این جلسه آن است که روند کار در مسیر منافع کشور پیش می رود.