۰ نفر

ادعای افشاگر سعودی؛

بن سلمان احتمالا شاهزادگان محبوس را آزاد می‌ کند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 637173
بن سلمان احتمالا شاهزادگان محبوس  را آزاد می‌ کند

افشاگر سعودی در توییتر اعلام کرد، ولیعهد عربستان احتمالا حکم آزادی شاهزادگانی را که از چند سال قبل در بازداشت هستند، صادر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، حساب کاربری مجتهد، افشاگر مشهور سعودی در توییتر اعلام کرد که سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا پس از سفر رئیس سی‌آی‌ای به عربستان و برای ساماندهی به نحوه تن دادن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به خواسته‌های آمریکا بدون اینکه آبرو و اعتبارش از دست برود، انجام شد.

مجتهد در ادامه توییت کرد: شبه توافقی وجود دارد که بن سلمان به مهمترین خواسته (آمریکا) یعنی توقف هرگونه همکاری استراتژیک با چین، سپس افزایش تولید نفت و در ادامه آزادسازی چهره‌هایی از خاندان آل سعود عمل کند.

همچنین این افشاگر سعودی نوشت، بن سلمان می‌خواهد با دو کار آبروی خود را حفظ کند، اول اینکه پرونده‌هایی که علیه‌اش باز شدند، بسته شوند، و پاسخ این بود که آمریکایی‌ها اختیاری بر دستگاه قضایی ندارد اما می‌توانند سعد الجبری را متقاعد کنند در ازای آزادی فرزندانش، شکایت خود را پس بگیرد، و دوم سفر جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) به عربستان تا اینگونه به نظر برسد که او تسلیم خواسته‌های بن سلمان شده است.

مقامات سعودی جمعی از شاهزادگان درجه اول خاندان حاکم و در راس آنها محمد بن نایف، وزیر کشور و ولیعهد سابق و ترکی بن عبدالله، امیر سابق ریاض و دیگر شاهزادگان را در بازداشت نگه داشته‌اند.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که احتمالا بایدن ماه‌ آتی میلادی برای اولین بار از زمان ورودش به کاخ سفید با ولیعهد عربستان دیدار می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد، برخی منابع آمریکایی تایید کردند که این دیدار احتمالا ماه آتی میلادی در دور سفرهای خارجی بایدن انجام می‌شود.

اما این منابع مشخص نکردند که آیا رئیس جمهور آمریکا به ریاض سفر خواهد کرد یا نه.