۰ نفر

ملک سلمان نمُرد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 636042
ملک سلمان نمُرد

دیوان پادشاهی از ترخیص سلمان بن عبدالعزیز از بیمارستان جده پس از یک هفته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی اواخر شب گذشته (یکشنبه) پس از یک هفته بستری در بیمارستان «ملک فیصل» ترخیص شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، دیوان پادشاهی، دلیل بستری بودن یک هفته‌ای وی را انجام آزمایش‌های پزشکی از جمله کولونوسکوپی اعلام کرده و مدعی شده که انجام آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز پس از ترخیص در حالی که در کنار وی «محمد بن سلمان» و دیگر مقامات سعودی حضور داشتند، از مردم عربستان و همچنین مقامات برخی کشورها که برای او آرزوی سلامتی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

این برای دومین بار در دو ماه گذشته بود که پادشاه فرتوت سعودی راهی بیمارستان می‌شد. او در تاریخ ۱۶ مارس (۲۵ اسفند۱۴۰۰) نیز راهی بیمارستان ملک فیصل شده بود تا به گفته دیوان پادشاهی ضمن انجام آزمایش‌های پزشکی، باتری قلبش را نیز عوض کند.

پادشاه ۸۷ ساله سعودی در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. سال گذشته میلادی حضور طولانی مدت او در اقامتگاهش در شهر نئوم در شمال غرب عربستان و عدم حضور در مقابل دوربین‌ها که یک و سال و نیم به طول انجامیده بود، حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد و بسیاری به کهولت سن و ناتوانی‌اش در اداره امور اشاره کرده و برخی نیز از جمله «مضاوی الرشید» معارض معروف عربستانی نوشتند که شاه سعودی دیگر قدرت درک مسائل اطراف خود را ندارد.

در یک هفته گذشته که شاه سعودی در بیمارستان مانده و دیوان پادشاهی نیز سکوت در پیش گرفته بود، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره وضعیت جسمانی او در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفت.